Jump to content

Hva kan vi håpe på av prisnedgang på private båtplasser?


BårdK

Recommended Posts

Det lurer jeg også på.

 

Jeg vurderer og kjøpe eller leie båtplass i Asker eller Bærum og er meget nyskjærrig på hva slags utvikling vi vil se på priser på båtplasser i pressområdene fremover i lys av dagens situasjon...

 

Jeg finner argumenter begge veier.

 

Argument høy: Antall båtplasser er i sterk manko (i nevnte område), og så lenge flere båter og folk som vil ha båtplass enn antall plasser tilgjengelig, vil prisene holde seg noenlunde..

 

Argument lav: Prisene på båtplasser har vokst inn i himmelen de siste årene. Folk har vært villig til å betale nesten hva som helst for å få seg en plass. Når vi ser hvordan prisene på båter stuper og omsetningen stopper opp er rimelig å tro at folk hverken er villige til, eller i samme grad har mulighet til å betale over 100K pr. brutto meter båtplass eller 7k/meter/år i leie.

 

Jeg tror prisene skal ned. En 4-meter på Solvik i Bærum ble omsatt for godt under 100K på slutten 90 tallet. I 2007 hørte jeg om flere som ble omsatt for 450K.

Tror ikke prisene skal helt ned til 90-talls nivået, men kanskje et sted midt i mellom kanskje???

 

Time will show :yesnod:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det jo i tillegg varlset veldig mange nye båtplasser, blant annet på Fornebu. Dessuten hadde Vollen flere 4-metere liggende uutleid i sommer, til en pris av ca. 20.000. Mitt stalltips er leie av en 4 meter til ca. 12.000-15.000, mot 14.000-20.000 i sommer - og går det jo riktig vei. Jeg står selv på venteliste på fjerde året, og kjøp av båtplass i dag til rundt 200 K pr. breddemeter ser jeg på som en dårlig investering, halve prisen kunne derimot vært aktuelt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...