Jump to content

VHF-sertifikat iløpet av Høst/vinter


Guest jevee

Recommended Posts

Hei

Iløpet av høsten og vinteren kommer vi til å fokusere endel på valg av kommunikasjon til sjøs. Bla vil det komme et innslag i Autofil på NRK som skal syneliggjøre VHFéns unike fordeler kontra mobiltelefon.

Vi vil i tillegg gjøre det så enkelt som mulig for alle å få tatt den berømmelige lappen. Dette vil innebære at vi gjerne reiser rundt i båtforeninger etc. for å avholde en 3 timers pensumgjennomgang med påfølgende eksamen. Et slikt opplegg innebærer selvsagt noe selvstudie i forkant, men vi har gode erfaringer med dette på div. messer etc. Vi ønsker derfor kontakt med båtforeninger/lag eller andre som har mulighet til å tromme sammen alt fra 8 personer og oppover som ønsker å få tatt VHF-eksamen. Om en evt. ikke klarer å få med så mange vil vi vurdere å sette inn en annonse i lokalaviser etc. for om mulig å komme opp på et nivå som gjør at dette kan gjennomføres.

Vi har også ønske om å kunne delta på medlemskvelder i foreninger hvor vi evt. vil kunne medbringe div. utstyr, informere om de nye VHFéne med digital Selcall, nødpeilesendere, eller annet kommunikasjonsutstyr som er relevant, vi kan også legge opp til endel praktisk bruk.

Jeg håper med dette at de som har interesse av noe slikt i sin båtforening ta kontakt med meg, så kan vi evt. jobbe ut et opplegg i fellesskap.

 

mailadressen min er jo-eirik.vee@sjoassistanse.com eller jeg kan kontaktes på telefon 48 18 50 17

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Fjordgrynt, har du spesialisert deg på å grave ut gamle tråder???

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...