Jump to content

Midland håndholdt VHF erfaringer


Brizo

Recommended Posts

Jepp. Jeg har den :smiley:

 

Noe spesielt du lurer du på?

 

Generelt sett kan jeg si at jeg er fornøyd med den. Rekkevidden er god, og den virket fint. Hvertfall i forhold til prisen på den. Tror jeg betalte 1100kr eller noe i den duren.

 

Hvis jeg skal nevne noe som ikke er så bra, så er det at volumet på lyden er litt dårlig. Du hører den ikke hvis du har den i lommen og kjører en eldre påhengsmotor.

En annen ting et ar batterimåleren viser 100% helt til den dauer, så den må du IKKE stole på! Lad med jevne mellomrom uansett. (følger emd både 230v og 12v lader)

 

I tillegg forstår jeg ikke helt hvordan knappene virker. Synes brukervennligheten er litt tvilsom, men det er sikkert meg som er problemet. Klarer ikke skrive SMS på telefon en gang :sweat:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hva de bokstavene står for tør jeg ikke svare på. Har aldri tenkt over det... :sweat:

Variheten på batteriet varier veldig etter bruken. Hvis du bare lytter så varer det nok et døgn. Men hvis du snakker så bli det tappet mye raskere.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hum. Det går hvis ann å erstatte batteripakken ved fire AA batterier. Det visste jeg ikke...

Det er jo genialt, kan ha med ekstra betterier :smiley:

 

I tilegg er det egen kabel fra sigarettenner som kan kobles direkte inn i VHFen. Da kan den brukes uten batteri. Det det krever jo en båt med 12V strøm.

 

Jeg bruker den ikke så mye i seilbåten, der har jeg den bare med for sikkerhetens skyld.

Bruker den når jeg instruerer i seiling til å kommunisere med andre instruktører. Dessuten har jeg opplevd to ganger at bilister på bybra ser joller som kullseiler og ringer politiet :headbang: Da er det greit med en VHF så vi kan forklare Rogland radio at alt er under kontroll :wink:

Og til den bruken er VHFen veldig god :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

..... Da er det greit med en VHF så vi kan forklare Rogland radio at alt er under kontroll :wink:

Og til den bruken er VHFen veldig god :yesnod:

 

Alternativet er å kalle opp på en arbeidskanal eller ringe Rogaland radio på tlf 120, FØR dere begynner seilingen, så slipper dere å skape unødvendig engstelse :sailing:

(Men dette var nokså langt off topic...)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...