Brizo Startet 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 25.Desember.2008 Hva fikk dere under Juletreet i år? Fikk dere som fortjent? I år ble det for egendel en håndholt VHF av type Midland, noe jeg trenger til den nye båten. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Fikk havneguiden 3. Lindesnes - Bergen. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Trulte37 Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Ja jeg har fått noe maritimt til jul! I bokform. "De seilte for Fredrikstad" av Knut W. Engebretsen. Et flott stykke maritim kulturhistorie på 350 sider. Historier om sjøfolk fra Fredrikstaddistriktet og om Fredrikstad Sjømannsforening gjennom 150 år. Har rukket å bla litt i den og det ser veldig bra ut. Bilder og fortellinger fra seilskutetiden, om forlis og opp til moderne skipsfart. Har blitt lagt endel arbeid i den boka her. Gleder meg til å ta fatt på den. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
Hansi Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Julepresangene vil bli åpnet uti januar en gang når jeg kommer hjem fra jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Klumpen Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Det ble sannelig en håndholdt VHF av typen ICOM Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Timberland seilersko ,flytedresss og oppladbar led arbeidslampe fra Solungen . Det blei jo div flytende også da , blir vel fort maritimt det også tipper jeg (anker's) . Nissen kom ikke med båt da men , må kansje kjøpe det selv Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
nimbuster Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Her ble det en lang teleskopklepp og fiskestang... Sitér dette innlegget Link to post
Seiler Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Det ble et håndknyttet orientalsk teppe til båten. Sitér dette innlegget Link to post
marefolan Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Min nisse var veldig snill. Ny (brukt selvfølgelig) seilbåt, Dynamique express. Så her ble det jul.... i tilegg litt litteratur om England og Frankrike under napoleonskrigene. Veldig intressant. Båten ser dere her... God fortsettelse! Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Flott båt, må ha vært ett hel.... å pakka inn. eg fekk håndhold gps fra damå. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Ulv I Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Her i huset fikk fruen: Bok om knuter og knop, så nå skal hun (og jeg) lære mer om riktige knuter osv. Båten fikk Drivanker, samt skipshunden fikk redningsvest. Så det ble litt maritimt her også :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Brynjar Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Her ble det ekkolodd og trimplan :smiley: Snille nissen Nå er det snart sommer... Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Fanafjord Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Fikk boken "Seiling" fra Steve Sleight. Flott bok med 400 sider om seiling. Bare dummt at jeg hadde den fra før. Jeg tror jeg bytter den i Havneguiden 3. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
hifo Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Jeg fikk en ankerdram.:-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
enter4u Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Det eneste som hadde med maritimt her, var det jeg kjøpte selv på lille julaften. Boka som heter "Jakten på Bismarck" Meget spennende bok Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Fra Far til Far: Nigel Calders "Boatowners Mechanical and Electrical Manual" etter positiv omtale av Roaldbj. Tok med meg "Marine diesel engines" av samme forfatter i samme slengen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Otto R Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Fra far til båt (far) : Bestilt ny vinterpresenning, så til neste vinter blir det lettere å gå snø og vinter i møte ! Jeg er ellers begynt å komme meg over at nabobåten brant, men "cat"en overlevde, så det bli mer i 2009 ! Ellers blir det oppakking nyttårsaften når jeg kommer hjem fra jobb ! Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Utover de tingene jeg har kjøpt selv til båten, har familien underholdt seg selv med morsomheter på min bekostning. Det har seg nemlig slik at jeg, til tross for for all tidsforbruk på sjøen, aldri har fisket. Min eneste befatning med fiskestang er å forsøke å hjelpe minstemann med å rette opp i fiskesen som floker seg på 100 kroners stanga hans. For en tid tilbake, når flybrigden begynte å ta form, spøket jeg overfor en kompis at nå må vi begynne å fiske, vi har jo "altan" å stå på og greier...... Som sagt så gjort, familien har dermed gått av hengslene og handlet stang. Jeg ante ikke hva det var, har ikke sett slikt futeral før, men med stang i egen "bag/futeral", snelle i skinnpose og diverse utstyr skulle jeg vel være godt i gang ? Men så har det seg slik da, at de som kjenner meg spruter av latter og vil ikke tro meg når nyheten overbringes....."jeg skal begynne å fiske.......". Barna mine tror aller minst på meg........ Det kan derfor synes som utopi at jeg skal fiske, men men, vi får nå se da om ikke vi kan få tatt en tur utpå i romjulen og innvie båten til sjark. Utover det så har båten fått mye fint gitt. Rattpumpe, kontrollbokser, instrumenter, m.m. Stolunderstell etc er bestilt da dette ikke fantes på lager, så flybrigden skal bli helt ferdig den ser det ut til, og det før påske............... Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Jeg fikk en Magnabrite av kona. Hun begynner vel å bli lei av å høre gubben klage over skrifttypene til sjøkartverket. Dingsen anbefales for alle over 40. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
jupan Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Goran Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Fikk havneguiden 3.Lindesnes - Bergen. Den fikk jeg også Ser bra ut den! Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Vierskjær Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Massevis Kartlupe med (led-)lys. 2 kg. pulverapparat 4 federe Et par sokker, hvorav én rød og én grønn sokk (fra en som tydligvis betviler min navigasjonskompetane) Det meste som snytt ut av ønskelista !!! Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 sydvest fra min eldste sønn og makkangler fra en kompis var høydarne under treet. fikk også nåkka sølvtøyrask som kan tas ombord i sjarken Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 Yess! Fikk pakke fra Alf Hansen i Trondheim. Ny kalesje til Scand`n offwhite type høy Sitér dette innlegget Link to post
Danemann Svart 25.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 To FETE gavekort fra Biltema fra kjæreste og "svigers" gjør en selvbygger/-mekker/-kobler som meg stum , har fortøyd ved inngangen og venter på at de åpner lørdag kl 9. God jul videre til dere alle, folkens! Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.