Solo Startet 3.Mai.2004 Del på Facebook Startet 3.Mai.2004 Meddel folket her om det funker etter hensikten, sånn utpå ettervinteren Tilbakemelding : fra et tidligere innlegg For rask tæring av zink ? :https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=3500 ://https://baatplassen.no/i/YaBB.php?bo...num=1075305865 ://https://baatplassen.no/i/YaBB.php?bo...num=1075305865 ://https://baatplassen.no/i/YaBB.php?bo...num=1075305865 ://https://baatplassen.no/i/YaBB.php?bo...num=1075305865 ://https://baatplassen.no/i/YaBB.php?bo...num=1075305865 ://https://baatplassen.no/i/YaBB.php?bo...num=1075305865 ://https://baatplassen.no/i/YaBB.php?bo...num=1075305865 ://https://baatplassen.no/i/YaBB.php?bo...num=1075305865 Her var resultatet etter demontering tidlig i februar drøye 3 mnd etter at de var nymonterte. Anodene er fra drevet og flapsene. Det jeg har gjort er : Jeg fikk sjekket opp og eliminert en liten krypstrøm jeg hadde . Koplet fra batteriene nåt båten ikke var i bruk...(båten ligger ute). Kjøpte en startkabel og monterte en akselanode som jeg hadde liggende fra en tidligere båt som jeg forøvrig hadde kjøpt hos Biltema.Hver gang jeg båten ikke var i bruk kjørte jeg opp hekkaggregatet og klipset den på stålpropellen(takk til NW390 som ga meg det rådet. Resultat: nå 3 mnd etterpå er orginal-anoden inntakt på hekkaggregatet ,intet tegn til tæring på noe annet på drevet .........bortsett fra Reodor-anoden som offres!! Anodene på flapsene tærer like ivrig og ble byttet nå men de tar jeg mens båten ligger isjøen. Konklusjon : Blir liksom ikke helt klok,men tror nok at stålpropellene får ta endel av skylden...................... slipper iallefall å ta opp båten hver 3 mnd for å skifte drevanoden og det var jo et av hovedpoengene. Mvh SOLO Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Mai.2004 Del på Facebook Svart 3.Mai.2004 Og da må vel konklusjonen bli at korrosjonen funker i h.h.t. teorien. J Jeg har en slepebåt ved siden av meg som har tæret vekk anodene sine. I høst tok eieren og låret ned tre anoder på hver side av båten. Anodene er tilkoblet ledninger som igjen er tilkoblet stålskroget oppe på dekk. Anodene tærer i god fart. Teori og praksis stemmer. Du kan jo hekte sammen propellen og flapsene på samme Reodor-anoden. Da slipper du den skruingen også. Båten under fart er vel kun en brøkdel av det den ligger stille, som for de fleste av oss. Takk for tilbakemeldingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.