Jump to content

Romjulstur-tråden 08


Sun Flyer

Recommended Posts

Her er dagens rapport fra romjulsturen vår. Vi jukset litt og dro derfor fra hjellestad i dag formiddag med Leirvik som mål. Etter å ha gått med motor en liten time, ble vinden gunstig og seilet kom opp. Nydelig dag på sjøen:

1juledag.jpg

 

Pus er også med:

meg_og_pus.jpg

 

Til slutt en liten filmsnutt:

Beklager kvaliteten.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Noen bilder fra i dag. Turen gikk videre fra Leirvik til Haugesund. Lite vind, så det ble bare seiling ca 1/3 av tiden. Her i leirvik før avgang: leirvikliten.jpg

 

Ryvarden fyr i starten på sletta: ryvardenliten.jpg

 

En liten video fra turen: http://www.youtube.com/watch?v=2KuJ5IocEeo

Husk å velge " watch in high quality" på youtube.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Enda en vinterdag som var helt fantastisk. Jeg erfarer at de fineste turene er vinterstid.

 

For en gangs skyld husket jeg kamera i dag, her er et lite utdrag.....

 

bilder_overfoert_251208_128.jpg

Bilde av guttungen, tatt gjennom eksosrør til varmesystemet. Vi tilbragte hele dagen på fly i strålende sol og vindstille....

 

bilder_overfoert_251208_134.jpg

Har også fått tid til å lakke flaggstanga i vinter....

 

bilder_overfoert_251208_135.jpg

Rib`en er godt pakket inn for vinteren. Vi har glassfiberjolle vi benytter nå på vinteren istedet. Jolletrekket er et fornuftig kjøp. Jeg kjøpte et som passet til 4 fot større, slik at wirene til daviter ikke ble problem........

 

bilder_overfoert_251208_136.jpg

Noen som kjenner igjen plassen? Grimstadfolk har ikke anledning til å svare......

 

bilder_overfoert_251208_132.jpg

Solnedgangene vinterstid synes jeg oftest er finere enn dem på sommeren. For de som kjenner til arbeidet vårt med flybrigden, så kan jeg si denne er blitt veldig bra. Trygg med 90 cm rekke rundt hele og god plass til å bevege seg på (15 meter lang, ca 4 meter bred) Denne vil bli ferdig fullt utstyrt i løpet av våren....

 

bilder_overfoert_251208_138.jpg

Tatt mot Homborsund fyr.

 

bilder_overfoert_251208_139.jpg

Tatt litt tidligere på ettermiddagen.

 

Jeg tok rundt 100 bilder i løpet av dagen, jeg skal se om jeg kan laste opp flere en annen dag.....

 

Det er etter hva jeg hører også meldt slikt vær noen dager fremover, slik at båten vil bli flittig brukt, har stort sett ferie (skal bare tidvis innom kontoret) frem til 5/1.........

Link to post
Share on other sites

Vi hadde også en overnattingstur på fjorden fra 1.ste.dag jul til 2.de dag jul men matte desverre inn i dag igjen for fruen skal på jobb imorgen

Hadde en tur til Ny Hellesund i flott vintervær med -3C sjøtemp ca +4 og vindstille og nydelig solskinn

Var sammen også med et annet vennepar i båt ...ellers var det lite trafikk på fjorden men så nå 5-6 andre som var ute og luftet seg litt

julen_2008_044.jpg

 

julen_2008_046.jpg

 

julen_2008_050.jpg

 

Ja livet er herlig på fjorden når en kan ha det godt og varmt om det er litt kjølig ute. :santa:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

...

Bilde av guttungen, tatt gjennom eksosrør til varmesystemet. Vi tilbragte hele dagen på fly i strålende sol og vindstille....

...

Noen som kjenner igjen plassen? Grimstadfolk har ikke anledning til å svare......

...

 

Nå var det ikke helt vindstille. Vind nok til en drøy times treningsøkt i laseren.

Men ja, kjenner igjen plassen.

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

Vi hadde også en overnattingstur på fjorden fra 1.ste.dag jul til 2.de dag jul men matte desverre inn i dag igjen for fruen skal på jobb imorgen

Hadde en tur til Ny Hellesund i flott vintervær med -3C sjøtemp ca +4 og vindstille og nydelig solskinn

Var sammen også med et annet vennepar i båt ...ellers var det lite trafikk på fjorden men så nå 5-6 andre som var ute og luftet seg litt

julen_2008_044.jpg

 

Man er litt konge på vannet når forholdene er slik? Flott båt dere har fått. Den fineste snekka som er laget etter min oppfatning. Kos dere.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dårlig gjort av dere Laluna å komme med slike bilder til oss som har båten liggende på land. :crazy: hehe.

 

Neste år vurderer jeg sterkt å la båten ligge ute vinteren gjennom, nettopp for å kunne dra ut på slike flotte dager. :flag:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Noen bilder fra i dag. Turen gikk videre fra Leirvik til Haugesund. Lite vind, så det ble bare seiling ca 1/3 av tiden. Her i leirvik før avgang: leirvikliten.jpg

 

Ryvarden fyr i starten på sletta: ryvardenliten.jpg

 

En liten video fra turen: http://www.youtube.com/watch?v=2KuJ5IocEeo

Husk å velge " watch in high quality" på youtube.

 

Da VAR det jo dere jeg så fra onkels stuevindu rett nord for "Kvalen" :D Gikk du virkelig for motor over sletta siden du ikke hadde fokka oppe?

Link to post
Share on other sites

Her er nogle billeder fra Færøyene idag.

Flotte bilder og fin video fra et spennende og særeget landskap.

Tør jeg gjette på at "Stimetur" betyr en tur med motorbåt?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...