Jump to content

Ladere og invertere

Stubben

Recommended Posts

Til Lotus:

Jeg kan ikke annet enn å oppfatte innlegene dine som en dårlig skjult anti-reklame for mobitronic ladere.

Da likte du vel også dårlig  mitt innlegg med kritikk av Sleipner sin lader etter at den hadde kortsluttet og tappet ned hele min batteribank?

Bevares, jeg har lært masse av å lese mange av dine andre innlegg, men denne gangen gikk du over streken.

Jaha? Hva er over streken? Det eneste jeg har påpekt er visse svakheter i enkelte produkter. Denne gangen var det Mobitronic, forrige gang var det Sleipner. Neste gang blir det kanskje Ladac? Eller Biltema? Ikke jobber jeg i et firma som lever av å produsere ladere og invertere og ikke jobber jeg i et forma som lever av å selge bestemte  ladere og invertere heller. Og av den grunn har vi heller ingen avtale eller preferanser for noen som helst av dette utstyret. En god kunde kom innom og spurte om vi kunne skaffe ham en spesiell Mobitronic lader og en Mobitronic inverter. Det gjorde vi selvfølgelig selv om vi vanligvis selger syltebærtyttetøy og ikke invertere. I etterkant fremkom de tidliger nevnte desigmessige problemer.

Det kan jo være greit for andre å vite hvordan ståa er. Derfor opplyste jeg om det. Som privatpersonen Lotus skrev jeg derfor et innlegg om dette, påpekte svakhetene, fortalte at det var greit ellers og at man ellers kunne velge hva man ville. Hadde jeg derimot rakket kraftig ned på konkurrentens syltebærtyttetøy for å fremheve vårt eget, blir det jo annerledes. Det har ikke skjedd her. Firmaet jeg jobber i heter ikke Mascot, Ladac, Biltema eller Sleipner. Ikke Lerum heller. Jeg synes Ladac sine produkter er i særklasse gode, men jeg har ingen. Jeg har produkter fra Sleipner og, ja nettopp Mobitronic. Og de fungerer alldeles utmerket.

Grunnen til at de samme tingene ble gjentatt flere ganger var at PanPan ikke ville forstå eller kunne forstå eller hadde skjermblindhet som han sier.

Hadde jeg ikke skrevet innlegget, så kanskje du hadde vært neste mann i køen for å kjøpe en inverter til å henge på veggen. Da hadde du kanskje blitt irritert hvis du oppdaget at den ikke kunne henges på veggen og at verkstedet måtte skifte sikringen for deg ved polvending? Nå vet du status og kan gjøre de valg du selv ønsker. På fritt grunnlag. Og forøvrig er Mobitronics sine invertere og ladere greie saker. Har aldri sagt noe annet. Er problemet at jeg ikke burde srevet innlegget, sletter jeg det gjerne. Ikke noe problem. Vil du ha det slettet? Send meg en IM og jeg sletter det.

Lotus

Her har du et gammelt kinesisk ordtak Lars Herman:

Jeg kritisere produkt, du kjefte på meg litt.

Jeg ikke kritisere produkt, du kjøpe produkt og så kjefte på meg mye for ikke å ha opplyst deg.

Bedre å få kjeft av deg lite enn å få kjeft av deg mye.

Bedre å vite og likevel velge enn å velge uten å vite?

PanPan:Det er noe overraskende at Lotus så klart advarer mot å montere Mobitronic ladere vertikalt. Det kan også se ut som at han ikke vil anbefale Mobitronic ladere.  

Jeg har aldri advart verken mot vertikal montering eller Mobitronic generelt. Det forstod  du ikke eller ville ikke forstå.

PanPan:Jeg er skjermblind - ser av og til ikke feil jeg selv gjør før etter at det er lagt inn, kanskje ikke før lenge etterpå.  

Jeg påpeker at ting ble sagt flere ganger pga de faktiske forholdene du selv har skrevet.

Er det over streken å påpeke det du selv skriver? Det er kun faktaopplysninger. Er det over streken å påpeke faktiske forhold?

Fortsatt fred og solskinn til deg PanPan, men prøv å leve opp til fred og solskinn.

Lotus

Se her Lotus,  - jeg har forstått ditt startinnlegg akkurat på samme måte som Lasse her i første svar til deg:

Har hatt fast montert Mobitronic lader installert loddrett i flere år så dette stemmer dårlig, lotus. Laderen har heller aldri gitt noen problemer, er enkelt å feste, stillegående, lader bra og er samtidig snill med batteriene.

Du skriver ikke et ord til Lasses innlegg. Men når PanPan kommer på banen, da hakker du i vei.

Dette har kommet så langt at jeg tror det ikke lenger har særlig almen interesse. Jeg stopper her.

Nok er nok, Lotus!

Se her Lotus,  - jeg har forstått ditt startinnlegg akkurat på samme måte som Lasse her i første svar til deg:

Lasse : Har hatt fast montert Mobitronic lader installert loddrett i flere år så dette stemmer dårlig, lotus. Laderen har heller aldri gitt noen problemer, er enkelt å feste, stillegående, lader bra og er samtidig snill med batteriene.

--------------------------------------------------------------------------------

Du skriver ikke et ord til Lasses innlegg. Men når PanPan kommer på banen, da hakker du i vei.

Dette har kommet så langt at jeg tror det ikke lenger har særlig almen interesse. Jeg stopper her.

Nok er nok, Lotus!

Nei PanPan. Lasse sier ikke det samme som deg. Du er fortsatt skjermblind. Lasse sier at han har hatt loddrett montert lader i flere år og at den dermed har fester for loddrett montasje.

Lasse diskuterer. Noen ganger er vi enige, andre ganger ikke. Du diskuterer ikke, du slenger dritt. Så legger du ord i munnen min som jeg ikke har sagt og slenger enda mer dritt for disse ordene. Først slenger du dritt for det jeg skriver, så slenger du dritt for det du tror jeg skriver.

Båtbransjen på Orust i Bohuslän går for å meget solid. Jeg vet at Mobitronic's ladere anbefales på de kanter, de monteres også vertikalt av fagfolkene der.

Det kan virke på din fremstilling, Lotus, som at du har sett lyset. Da må vel være en velsignelse for en overbevist rettroende å få lov til å omvende de villfarne hedningene der nede. Lykke til!  

Det ser ut som dritt og lukter dritt. Da er det dritt. Dritt som du kunne spart deg for.

PanPan: Det er også min mening at Batdilla er meget raskt ute med en *barnepike-pekefinger* på denne tråden.

Og så kritiserer du Batdilla fordi du ikke får lov å spre dritt?

Lotus

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...