Jump to content

Fjerne dieselpumpe Yanmar 4jh-hte


Ludde30

Recommended Posts

Hei og fortsatt god jul til dere alle!

 

Jeg skal ta ut dieselpumpa for service på min Yanmar 4jh-hte. Har løsnet festeskruene, men utfordringen ligger i hvordan jeg skal få den løs fra tannhjulet. Må jeg gå inn via inspeksjonsluka og løsne senterbolten der, eller skal det tannhjulet være med ut på et vis? Har manualen som Lars H. har lagt ut på dagaforumet, men den sier dessverre ingenting om hvordan pumpa skal fjernes fra motoren, bare hvordan service på pumpa skal gjøres. Takker for all hjelp, og gjerne erfaringen fra samme operasjon på andre motorer :yesnod:

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Takk liberty. Let og du vil finne sa min gamle mor, og jammen skal jeg gi henne rett denne gangen (også). På side 10-17 i verkstedhåndboka Lars H har lagt ut, står det hvordan man skal ta ut pumpa. Problemet mitt er at det står at man skal bruke et extraction tool for å dra ut innmaten. Noen som har en idé om hva slags lite verktøy det er snakk om. Finnes sikkert mange forskjellige avdragere/utdragere. Av manualen du linket til, liberty, ser jeg at de har blitt flinkere med årene til å vise hvordan man skal gå fram (låse av tannhjulet før man skrur). Det betyr såvidt jeg kan skjønne at jeg må løsne senterbolten, for så å dra guffa ut med et dertil egnet verktøy? :crazy:

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

P.g.a min redsel for å ødelegge noe, har jeg bestemt meg for å kjøre motoren til verkstedet som skal overhale dieselpumpa. Mangel på korrekt verktøy og erfaring med denne type jobb, gjør at jeg er redd jeg kan komme til å forårsake mer ugagn enn ønskelig og dermed mer utgifter enn det jeg ville spart på å ta den ut selv.

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...