Jump to content

Innredning Grimsøy 26 snekke


ut mot havet

Recommended Posts

Skal bygge ny inredning i snekka mi ei grimsøy 26. Er det nokon som har ei slik snekke som kan gi meg nokre tips eventuelt kan sende meg bilete av innredning?

Då eg kjøpte båten var det laga til ei fast dobbelkøye i salongen, eg vil no montere to benker med bord eventuelt med rygger som eg kan slå opp til køyer. Kjære Grimsøy eigarar eller andre som har snekker i denne størrelsen hjelp meg. Please! :confused:

Link to post
Share on other sites

Du har rett i det, Dieselboy, Grimsøy 26 og Hasla 26 ER samme skroget, med unntak av at "bordgangen" under vannlinja på Hasla'en er slettet, mens Grimsøy'en har "bordganger" hele veien fra fenderlisten og ned til kjølen.

 

Har selv hatt en Grimsøy 26 i to år og det er en super sjøbåt og meget romslig. Dog bør man satse på skikkelig ballast - både vekt og ikke minst fordeling av ballasten - i denne båten, med tanke på at den nesten utelukket ble solgt som halvfabrikata og de fleste er derfor blitt litt i det rankeste laget med for lite og til dels feil plassert ballast.

 

 

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

...Det er lukka overbygg og selvlensende dekk.

Heldiggris! :wink:

 

Hvordan maskin har du i den? Ser at du har vannkjølt eksos og utkast på styrbord-side, da er det ihvertfall ikke en Sabb... :rolleyes:

 

Slik så det nå ihvertfall ut hos meg:

 

 

grimsoey26_salong_21.jpg

 

 

grimsoey26_dobbeltseng_35.jpg

 

 

grimsoey26_innefraut_23.jpg

 

 

grimsoey26_toalettuteifra_22.jpg

 

Lykke til, Grimsøy!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...