roaldbj Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Når foretok du disse registreringene Mulligan - og hvilken versjon hadde du av C-map? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Høsten for to år siden. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Kanskje vi kan samarbeide om en ny seilas i samme farvann omlag St. Hans eller medio august 2009? Kunne være interessant å sammenligne sporregistreringene. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Nix.Færder, som ligger ett steinkast borte, kom inn sterk og klar. Lå nok innenfor meteren. Pratet du i VHF`n har opplevd at den forstyrrer den gamle GPS`n min. Hvis GPS`n er rett, er det rart at alle kart er feil bare der. Fant ikke feil på det tyske kartet i fjor, sjekker ofte fyr og staker, for å sjekke kart /GPS. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Høsten for to år siden. Hva viser posisjonen på staken i kartet ditt? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mulligan Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Fant ikke feil på det tyske kartet i fjor, sjekker ofte fyr og staker, for å sjekke kart /GPS. hei roger-jo her er det tyske kartet......her mangler en overett linje.....som jeg tycker er ett alvorligare feil... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 58°54.191' N 011°02.473' E det tyske kartet Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Gunga Din, jeg tror du er på feil geografisk område. Mulligan har tidligere vist kartutnitt med innseilingen til Kostersundet østfra. Eller er jeg nå helt på jordet? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Det var millimeterne da. Får ikke zoomet lenger inn. Kartmaskinenen tillater ikke. Dessuten sier jeg 617.580, 6531.071 Meter rules! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 er det ikke pos på den grönne staken da? det var den jeg skrev! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Eller er jeg nå helt på jordet? Nei, det er du ikke. Det Gunga Din og yours truly prøver å anskueliggjøre er at ingen at disse systemene er ufeilbarlige. Generellt er nøyaktigheten på slike kart proporsjonal med størrelsen på skipene som ferdes der. Selv om "Rocknes" fikk føle unntaket som bekrefter. Man maå ALDRI gå innaskjærs på kartplotter. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 er det ikke Selvsagt. Bare k------ Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 sorry Mulligan...det tyske NV-programmet tillater ikke att jeg går over på metric har Transas istallert på en annen komputer...men ikke her, hade vart kul o se vad det blir der.... nei dette er nackdelen av digitalisering av analoge kart, man kan aldrig få mm-presisjon Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Jeg koser meg med navigasjonsarbeid. Denne grønne staken har iht mitt kartsystem posisjonen: 58-54-127 N / 011-01-744 E Hva sier du Mulligan? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 har studert desse tyske kart litt, under julen...... noe som er veldi positivt er desse 'spesialer' over havner.....som kommer fram.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 hei roger-jo her er det tyske kartet......her mangler en overett linje.....som jeg tycker er ett alvorligare feil... Den forsto jeg ikke, men her siste utgave, fra NV.-Verlag Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 sånn ser ikke min ut..... kjöpte mine i somres jeg har dato 01/01 2008... de ser ut som roaldbj's! vad har du för dato på dine roger-jo? kansje jeg ikke har oppdatert ! (jeg har NV-Bohuslän, der Homlungen er med!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Jeg tror at Mulligan må oppdatere oss på hvor vi er i dette vakre landskapet. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 sånn ser ikke min ut..... kjöpte mine i somres jeg har dato 01/01 2008...de ser ut som roaldbj's! vad har du för dato på dine roger-jo? Hei 'Gunga Din' jeg har denne NV Sportschiffahrtskarten Serie 5 - Schwedische Westküste fra mai i fjor. Var både på CD og papirkart + havnebok. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Jeg tror at Mulligan må oppdatere oss på hvor vi er i dette vakre landskapet. VI var her ved Grønn stake. N58.54.196 E11.02.457 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 merkligt...det er samme som jeg har.... har du gjort noen oppdatering, via deres hjemside eller noe? (jeg kjöpte min i Oslo Nautisk forlags butikk i juni!) denne Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 denne bilden roger-jo har du den på din CD?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 merkligt...det er samme som jeg har.... har du gjort noen oppdatering, via deres hjemside eller noe? (jeg kjöpte min i Oslo Nautisk forlags butikk i juni!) denne Har ikke kjøpt noe der. siden de lurte på meg Det norske Det levende Sjø. i forrige århundre. Og i fjor solgte de to år gamle Danske det levende Sjø. Ser ut som du har fått den gamle utgaven, fikk du også papirkart? Kjøpte direkte fra Tyskland,04.042008. måtte vente på siste utgave. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 da er det jeg som er lurt......kjöpte det i Oslo i juni.....skall sende dem en mail o be o få en oppgradering! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.