ottis Startet 27.Desember.2008 Del på Facebook Startet 27.Desember.2008 Da har julestormen herjet som verst her i Nordnorge, noe som har medført til at vinden har fått tak i kalasjen på fly'n. Vindskjermen er blitt dratt av og pleksiglass er blitt til pinneved... Er det noen som produserer dette? eller må en belage seg på og fikse ny selv Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 hvis du ikke får tak i orginalt må du lage selv og det er morsom jobb - lagde nytt på ene sia på flygern min og jeg teipet med maskeringsteip og brukte stikksag - tok propan brenner og varmet kanten rundt så den ble blank - prøv deg frem på et kapp først - fort å varme litt mye man kan vel slipe kanten først også hvor du får tak i er jeg ikke sikker på men søk på plexi glass Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kjelli Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Hvis de er like dem som er til 2958, så er de ikke lette å lage. En fra Bergen hjalp med å skaffe fra USA, vi var 3-4 stk som kjøpte, kom på 7-8.000,- pr stk inkludert flyfrakt. Dette var for 3-4 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 jeg tenkte mest på vanlig flatt plexi - begynner man med buer osv blir det nok værre Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Thorlyn Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Leste et annet inlegg her og da ble plastinvent nevnt.. de lager det meste innen plexi osv.. hør med de hvis det skjærer seg Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
POL Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Prøv hos Gyli Plast i Søgne.(Krisiansand) Fikk laget to nye stykker til vindskjermen min som ble knust.Sende dem det knuste stykket som mal. Veldig hjelpsomme og seriøse folk. Kan anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Prøv hos denne. Ordner det meste til bayliner. US Boating 3960 Stathelle Norway E-post: post@usboating.no Telefon:+ 47 92 89 30 30 Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Horken Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Hei Ottis. Håper du er fornøyd med båten og hadde en fin tur hjem Så nå at det lå en PM fra deg ang pakninger til vinduene. Disse vet jeg ikke noe om hvor man kan få tak i, men på min båt kommer vannet i kjølen innvendig inn gjennom bakveggen, så det kan nok lønne seg å fuge opp igjen denne. Sidevinduer er drenert ut, så her skal det ikke kunne komme vann inn, gjør ihvertfall ikke det på min. Når det gjelder vindskjermen din, hadde jeg samme hendelsen for to år siden, stormen tok ene siden og kalesjen. Jeg har helkasko og fikk dekket ny skjerm på begge sider pga forskjellig uteende på ny og brukt vindskjerm samt rep av kalesje på forsikringen. En side kom på 12000,- og begge kom på 19000,- via Baymax eller Usboating. Finner dessverre ikke tilbudet igjen. Fikk skriftlig tilbud fra dem som jeg sendte forsikringsselskapet. Fikk også betalt for arbeidet med demontering og montering igjen. Så bruk forsikringen, det er defor vi har den Lykke til og God Ny Båtsesong Sitér dette innlegget Link to post
Spirit Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Hei Middy Plastic i Seatlle lager til alle Baylinere, ca 1/2 pris i forhold til å kjøpe i Norge. (inkludert moms og flyfrakt) Det tok ca 6 uker fra jeg bestillte til den ble levert på døren. Til min Bayliner 2556 kostet den 7600 kr levert på døren. Mvh Spirit Middy Plastic Products Incorporated 9320 151st Ave Redmond, WA 98052 map district: Redmond Tel. +1 425.883.4600 Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Du har også dette firmaet på Nøtterøy: Kreativ Plast AS Stangebyveien 1, 3140 Nøtterøy 33 32 00 35 De lager, skjærer, bøyer og tilpasser det meste som er innen mulighetens grenser innen plast og plexi. Jeg kjenner et par stykker som blant annet har fått laget buet glass til en skjærgårdsjeep og noen gamle Selco`er hvor originalskjermen var gått i oppløsning. Meget proft og bra resultat. Se hjemmesiden HER. Link til BÅTPRODUKTENE deres. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Dersom du ikke skal bruke forsikringen din, går det vel an å lage en mal...for deretter å få en glassmester til å lage vindskjermen av polycarbonat? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Hvis du fortsatt har rammeverket i aluminium skulle det vere en smal sak for en glassmester å bøye til noe og sette inn i rammene. Mangler du rammene derimot må du nok over fjorden for å kjøpe orginale. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Eldre 2858 har ikke alu ramme.... Vet at det kan fikses hos en glassmester her i byen også.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frøken Fryd Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Okej, har sett flere med brukne vindskjermer av den typen uten ramme og det er ikke så veldig rart igrunn. Vet du om det er mulig å bytte til den typen med ramme da? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 her i denne tråden er et firma som lager orginale vindskjermer https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mode=linearplus Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
pergrip Svart 29.Desember.2008 Del på Facebook Svart 29.Desember.2008 her er det et amerikansk firma som har vindskjermer som det går an å høre med updplastics Sitér dette innlegget Link to post
ottis Svart 29.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2008 Takker for mange tips/råd. Ser det er meldt liten til full storm her i morgen... Så jeg må vel ta av kalasje, for og berge halve vindskjermen som er igjen. Det er ikke alu-ramme, men alu-fester i begge hjørner i front, for så skrudd rett i skroget. Horken! kan du være litt mer presis når det gjelder og tette/fuge bakveggen? Min første båt (turen var bra den, hadde med en erfaren skipper ) Får krysse fingrene på at stormen ikke blir noe mer dyrere Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.