Jump to content

Ny Vindskjerm til Bayliner 2858 på fly'n

ottis

Recommended Posts

hvis du ikke får tak i orginalt må du lage selv og det er morsom jobb - lagde nytt på ene sia på flygern min og jeg teipet med maskeringsteip og brukte stikksag - tok propan brenner og varmet kanten rundt så den ble blank - prøv deg frem på et kapp først - fort å varme litt mye

man kan vel slipe kanten først også

hvor du får tak i er jeg ikke sikker på men søk på plexi glass

Hei Ottis.

Håper du er fornøyd med båten og hadde en fin tur hjem :sailing:

Så nå at det lå en PM fra deg ang pakninger til vinduene. Disse vet jeg ikke noe om hvor man kan få tak i, men på min båt kommer vannet i kjølen innvendig inn gjennom bakveggen, så det kan nok lønne seg å fuge opp igjen denne. Sidevinduer er drenert ut, så her skal det ikke kunne komme vann inn, gjør ihvertfall ikke det på min.

Når det gjelder vindskjermen din, hadde jeg samme hendelsen for to år siden, stormen tok ene siden og kalesjen.

Jeg har helkasko og fikk dekket ny skjerm på begge sider pga forskjellig uteende på ny og brukt vindskjerm samt rep av kalesje på forsikringen.

En side kom på 12000,- og begge kom på 19000,- via Baymax eller Usboating. Finner dessverre ikke tilbudet igjen.

Fikk skriftlig tilbud fra dem som jeg sendte forsikringsselskapet. Fikk også betalt for arbeidet med demontering og montering igjen.

Så bruk forsikringen, det er defor vi har den :smiley:

Lykke til og God Ny Båtsesong :drink:

Hei

Middy Plastic i Seatlle lager til alle Baylinere, ca 1/2 pris i forhold til å kjøpe i Norge. (inkludert moms og flyfrakt)

Det tok ca 6 uker fra jeg bestillte til den ble levert på døren. Til min Bayliner 2556 kostet den 7600 kr levert på døren.

Mvh

Spirit

Middy Plastic Products Incorporated

9320 151st Ave

Redmond, WA 98052 map

district: Redmond

Tel. +1 425.883.4600

Du har også dette firmaet på Nøtterøy:

Kreativ Plast AS

Stangebyveien 1, 3140 Nøtterøy

33 32 00 35

De lager, skjærer, bøyer og tilpasser det meste som er innen mulighetens grenser innen plast og plexi.

Jeg kjenner et par stykker som blant annet har fått laget buet glass til en skjærgårdsjeep og noen gamle

Selco`er hvor originalskjermen var gått i oppløsning. Meget proft og bra resultat.

Se hjemmesiden HER.

Link til BÅTPRODUKTENE deres.

Takker for mange tips/råd. Ser det er meldt liten til full storm her i morgen... :nonod: Så jeg må vel ta av kalasje, for og berge halve vindskjermen som er igjen. Det er ikke alu-ramme, men alu-fester i begge hjørner i front, for så skrudd rett i skroget.

Horken! kan du være litt mer presis når det gjelder og tette/fuge bakveggen? Min første båt :confused:

(turen var bra den, hadde med en erfaren skipper :wink: )

Får krysse fingrene på at stormen ikke blir noe mer dyrere :smiley:

ottis

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...