Jump to content

Vet noen når Evinrude 9.9 e-tec kommer ut ?


Valianto

Recommended Posts

Nå er vel 25 hk som blir lansert her hjemme i 2009 den minste de har på programmet for tiden. En variant med 9,9/15 kommer vel ikke før tidligst 2010 vil jeg tro...

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Ja får håpe den kommer snart har en Eivinrude 9,9 totakter som er 3 år gammel og det er en dritmotor.

Hva er galt med den da? har 4stk av tilsvarende selv og har aldri hatt noen form for problem med de, den ene har vi til utleie og erfaringen min er at som regel så befinner problemet seg mellom motoren og tofta :lol: Det er klart hvis du har 2006mod så kan jeg være enig til en viss grad meg deg...

 

Angående det egentlige temaet, det kommer ikke noe 9,9/15hk e-tec før tidligst i 2010, hvis det i det hele tatt kommer....

Selv med det lille injection systemet brukt i 25hken, kan det bli litt heftig både stort og tungt, og ha injection på en 9,9hk....

 

Edit: BMP: det heter Evinrude, ikke eivinrude.... men Evinrude 9,9hk som er 3 år gammel??? trodde ikke du fikk det jeg da men....

Link to post
Share on other sites

Nå var den vel ikke 9,9 men en 10 GT. Den stopper når den først er kjørt varm og så slakkes opp. Den er da nesten umulig og få startet. Har sjekket for vann i forgaser justering av tomgangsblanding osv. Men det samme er det samme en dritmotor. Har en snart 20 år gammel Yamaha av samme størelse og den har aldrig fusket.

Link to post
Share on other sites

Ok takk for tips.

Da går vi nok for en yamaha 2-takt.

Skal kanskje se på denne.

men kanskje noe litt billigere ? :rolleyes:

 

Hvorfor akuratt en yamaha? (nå kommer vel hele skjenneprekenen til yamaha-menigheten da....)

 

Nå var den vel ikke 9,9 men en 10 GT. Den stopper når den først er kjørt varm og så slakkes opp. Den er da nesten umulig og få startet. Har sjekket for vann i forgaser justering av tomgangsblanding osv. Men det samme er det samme en dritmotor. Har en snart 20 år gammel Yamaha av samme størelse og den har aldrig fusket.

 

Og hvordan er den motoren behandlet da? er ikke ofte vi får inn johson 10gt motoren på jobb, med unntak av 2006modellen. blir motoren behandlet greit og får normalt vedlikehold er det ikke ofte det går noe galt med disse motorene!

Men jeg mener at ikke Evinrude 9,9 /gt har blitt produsert siden 90-tallet eller husker jeg feil?

Link to post
Share on other sites

Det er nokk en 2004 model. Ble kjøpt på hvinteren i 2005.

Evinrude 9,9/gt har ikke vært produsert siden 1998 i følge mine delelister da..... Og denne motoren er ikke noe mer drittmotor enn det samtlige andre motorer er.... En motortype blir ikke en drittmotor bare fordi enkelte går i stykker, da hadde alle motorer vært drittmotorer!

 

Når det derimot er mange havarier på en bestemt motortype, så kan vi heller ta diskusjonen om det er en drittmotor eller ikke....

 

Valianto: det er skjeldent det er noe galt med disse motoren, det eneste du bør tenke på når du kjøper er hvordan den har vært vedlikeholdt. Ser den pen ut er den som oftest også godt vedlikeholdt.

Men kommer du over en 2006mod johnson gt, så sjekk ut om de øvre demperne har vært byttet (var en produksjonsfeil på 06mod, men alle motorer skal ha fått reparert dette på garantien)

Link to post
Share on other sites

  • 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...