Jump to content

Svenske kart

Guest Sparky

Recommended Posts

Guest Sparky

Hei.

Har kjøpt norske båtsportkart fra Lindesnes til Svenskegrensen (ned til nord Koster) som ligger i plastlommer.

Kommer sannsynligvis til å seile nedover svenske/danske- kysten, ikke lengre enn Abbekås i syd-sverige.

Har kikket innom Nautisk forlag og de har både svenske båtsportkart og skjærgårdskart.

Virker som båtsportkartene ikke når lengre enn Varberg.

Hva i all verden skal jeg velge??

Hvem gir best informasjon, danske eller svenske?

mvh jan

Jeg må innrømme at jeg ikke aner hvor Abbekås ligger, men jeg har seilt hele strekningen ned gjennom Øresund. Du bør kjøpe båtsportkartene som rekker ned til Varberg. Hele området fra Koster og sørover til Varberg er urent farvann, og du kommer til å seile mye (mest) innaskjærs.

Sør for Varberg må du kjøpe kartene enkeltvis - jeg tror det er tre stk i stort format fra Varberg og ned til Øresund.

Både de danske og de svenske kartene er alldeles utmerkede - men til hvert sitt farvann.

Hej !

Svenske Båtsportkort er 'oppklippte' skärgårdskort!

ett skärgårdskort er ett 'riktigt' sjökort i storformat !

Klipper man sönder ett sådant, till mindre format, adderer en hel del informasjon

om naturreservat,sälskyddsområden, sopmajjor etc så får man ett båtsportkort

båda har samma skala, men det finns alltså en hel del mer info på ett båtsportkort!

Självklart skall du ha Båtsportkort om du ikke har för avsikt att segla utomskjärs ned!

Nedanför Varberg finns ingen skärgård, några enstaka öar på hela vägen ner til

Öresund ! den sträckan kan du gott segla på 'större' kort! Skärgårds eller Kustkort

förslagsvis 92an    se    http://www.sjofartsverket.se/tabla-a/pdf/a110a.pdf

men ta även en titt på  danska kort, danskarna har bland annet ett som vi anvender

veldi mye som dekker Göteborg-Skagen-Läesö-Anholt  området  101an

og 102an, jag tycker dessa er bedre en svenske 92an

se http://levende.kms.dk/kortbutik_ex/soekort...illing_2003.asp

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...