Guest Sparky Startet 3.Mai.2004 Del på Facebook Startet 3.Mai.2004 Hei. Har kjøpt norske båtsportkart fra Lindesnes til Svenskegrensen (ned til nord Koster) som ligger i plastlommer. Kommer sannsynligvis til å seile nedover svenske/danske- kysten, ikke lengre enn Abbekås i syd-sverige. Har kikket innom Nautisk forlag og de har både svenske båtsportkart og skjærgårdskart. Virker som båtsportkartene ikke når lengre enn Varberg. Hva i all verden skal jeg velge?? Hvem gir best informasjon, danske eller svenske? mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 3.Mai.2004 Del på Facebook Svart 3.Mai.2004 Jeg må innrømme at jeg ikke aner hvor Abbekås ligger, men jeg har seilt hele strekningen ned gjennom Øresund. Du bør kjøpe båtsportkartene som rekker ned til Varberg. Hele området fra Koster og sørover til Varberg er urent farvann, og du kommer til å seile mye (mest) innaskjærs. Sør for Varberg må du kjøpe kartene enkeltvis - jeg tror det er tre stk i stort format fra Varberg og ned til Øresund. Både de danske og de svenske kartene er alldeles utmerkede - men til hvert sitt farvann. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 3.Mai.2004 Del på Facebook Svart 3.Mai.2004 Svenske båtsportkart er et "must" hvis du skal nedover svenskekysten. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 4.Mai.2004 Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 Har kikket innom Nautisk forlag og de har både svenske båtsportkart og skjærgårdskart. Men hva mener du egentlig med skjærgårdskart? Er det de spesialene som er laget for bl.a. Koster og Käringön? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Mai.2004 Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 Hej ! Svenske Båtsportkort er 'oppklippte' skärgårdskort! ett skärgårdskort er ett 'riktigt' sjökort i storformat ! Klipper man sönder ett sådant, till mindre format, adderer en hel del informasjon om naturreservat,sälskyddsområden, sopmajjor etc så får man ett båtsportkort båda har samma skala, men det finns alltså en hel del mer info på ett båtsportkort! Självklart skall du ha Båtsportkort om du ikke har för avsikt att segla utomskjärs ned! Nedanför Varberg finns ingen skärgård, några enstaka öar på hela vägen ner til Öresund ! den sträckan kan du gott segla på 'större' kort! Skärgårds eller Kustkort förslagsvis 92an se http://www.sjofartsverket.se/tabla-a/pdf/a110a.pdf men ta även en titt på danska kort, danskarna har bland annet ett som vi anvender veldi mye som dekker Göteborg-Skagen-Läesö-Anholt området 101an og 102an, jag tycker dessa er bedre en svenske 92an se http://levende.kms.dk/kortbutik_ex/soekort...illing_2003.asp Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Guest Sparky Svart 4.Mai.2004 Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 takk alle sammen for gode og utfyllende svar. Jeg har bestilt båtsportkart for sverige (svensk) og danmarks østkyst.(tysk) fortsatt god dag mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.