Jump to content

Hærverk i båter i Moss


enter4u

Recommended Posts

Ja da har det f... meg skjedd her også. Ikke hos meg, men noen nabobåter i havna. Båtene det har vært hærverk på har fått knust glassdør, tømt pulverapparat i kabinen, skjært i stykker kalesje. Hadde tatt meg EN (1) øl i går da jeg fikk høre om det, men tok taxi ned i båten, og konstaterte at alt var i skjønneste orden hos meg. Men stakkars jævler om de blir tatt :boxing:

Link to post
Share on other sites

Kjedelig at folk ikke kan la andres eiendeler ligge i fred. Jeg tror, på lik linje med roaldbj, at kameraovervåkning hadde vært effektivt. Husk at det også er mulig å kjøpe "dummy" kameraer som lyser og går på batteri. Dessuten får man jo også kjøpt "videoovervåket område" skilt til en slikk og ingenting.. Dummy + et skilt koster maks et par hundre kroner.

Link to post
Share on other sites

Dummykamera med blink til under 50 kr . Jeg har en slik på husveggen.

 

http://www.bema.no/product/3064956/

 

 

 

Hvor bor du....og når skal du reise bort? :eek:

 

Tror nok det er forebyggende for hærverk men dessverre er nok proffene også forberedt og informert. Dessuten finnes det detektorer som oppdager kameraovervåkning.....eller om det kun er dummykameraer.

 

Utrolig leit er det ihvertfall at det vi har jobbet for og drømt om...skal bli utsatt for hærverk.

Link to post
Share on other sites

Dessuten finnes det detektorer som oppdager kameraovervåkning.....eller om det kun er dummykameraer.

 

Har du noen kilde på det? Så vidt jeg vet finnes det bare detektorer for radiosendere. Altså vil ikke et kablet kamera bli detektert. Man kan jo finne kameraer som sender videosnutter via mobilnettet, men det vil jo også slå ut på en mobilstyrt varmeovn f.eks. Tror ikke "drittungene" har råd til den slags utstyr uansett.

 

Når det er sagt er det vel kanskje flere av oss som har gjort idiotiske ting som små og uvitende, eller litt eldre på første fylla... :diving:

Link to post
Share on other sites

Har du noen kilde på det? Så vidt jeg vet finnes det bare detektorer for radiosendere. Altså vil ikke et kablet kamera bli detektert. Man kan jo finne kameraer som sender videosnutter via mobilnettet, men det vil jo også slå ut på en mobilstyrt varmeovn f.eks. Tror ikke "drittungene" har råd til den slags utstyr uansett.

 

Detektor for kabel og trådløse kameraer.

 

 

Drittunger har nok ikke råd til detektor og det vil derfor hjelpe med dummy kameraer....men det er de proffe som sniker litt rundt på forhånd for å kartlegge eventuelle kameraer og verdier i båter som jeg tenkte på.

Link to post
Share on other sites

Det er veldig enkelt å stoppe denne typen tyverier, øke straffene for grovt tyveri og innbrudd.

 

Vi hadde innbrudd hjemme for 4 uker siden, noen østeuropere som rasket med seg diverse. Leste nå at noen fra Latvia var tatt og nå dømt for en haug med villainbrudd i Oslo, 75 dager fengsel (dvs 50) og 3000 i bot.

 

Gud som de må ha blitt skremt. Hvis de er fra vanlige kår på bygda i Latvia, så er nok 50 dager i et åpent norsk fengsel mer som en ferie, OK, leirskole eller militærleir da. Får sikkert nettverk med norske kriminelle, lærer litt norsk, får bra mat, litt helsesjekk og ut igjen.

 

I hjemlandet hadde de først blitt banket opp på politistasjonen, så puttet i et elendig fengsel i 5 år. Da er det ikke verdt det.

 

Kanskje ikke så rart stadig flere av dem kommer hitover. Siden vi skal være vennlig åpne og for frihandel, så må vi kanskje tilpasse straffenivået til et EU-gjennomsnitt også.

 

Alternativet er at 4,7 millioner ærlige må pakke oss inn i overvåkning, alarmer, vektere, kameraer, låser, bommer, porter og j**la mye styr. Alt pga kanskje 5.000 norske og utenlandske småskurk, som faktisk står for minst 95% av alt vinningskriminalitet i hele landet. Se hvor fredelig det ble etter NOKAS, alle sitter inne, ingen nye brekk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...