Bergen dørk Svart 31.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2008 Takk for rådene, Knut; men det blir ikke noe større enn 27 fot på oss (gr båtplass, pris mm). Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
KaRsK Svart 31.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2008 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link har ikke lest hele tråden , men kunne dette vært noe kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Denne båten i Stavanger har jeg sett på finn.no over ett år siden. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Executive Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Jeg mener å huske denne har ligget ute i over to år. Varierende prisnivå. En periode som rep objekt med defekt motor. Sikkert meget prutbar. Men sjekk nøye. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Bergen dørk Svart 1.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 For trådstarter har denne ingen interesse, men takk allikevel for tipset. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Whistler Svart 3.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2009 ...Eller andre som har båten? Forstår det slik at en bensinmotor på 260 HK gjerne drar opp mot 50 l bensin på marsjfart. ... Meget mulig det går 50 l/t på marsjfart, men da må jeg si at man har høy marsjfart. Jeg har en 99 2655 med en 350 MPI (300hk) og Bravo 2 (som ikke er mest økonomisk). Min bruker ca 37-38 l/t ved ca 22-23 knop (3200 rpm). Ved 3500 rpm og ca 26 knop går det ca 45 l/t (om jeg ikke husker helt feil), og ved 4900 rpm og 37-38 knop går det 85 l/t. Ved 5 knop og 1200 rpm bruker den ca 7,5 l/t. Forståsegpåerne mener at et Bravo 3 drev vil gi en drivstoffbesparelse på 10-15 %. denne 2655 MajorAndy viser frem er en skikkelig flott båt! heilt perfekt weekend cruiser og sikker tbrukende til lengre turer i godt vær med. men du slette tid de amerikanerne og tekstiler... virker til å være skreddersydd til de over 70 grøss Mønsteret i tekstilene er ikke særlig pent, men utrolig praktisk. Det som måtte være av søl som ikke lar seg vaske bort vises nemlig ikke. Jeg har hatt denne båten siden 2004. Det var vel mest linjene jeg falt for den gangen, og den tar seg fremdeles godt ut i mine øyne. Den fungerer utmerket til dags- og helgeturer. Minus for lengre opphold er lettvint stueplass. Stueplass er i hovedsak under benkene og for å komme til må bordet av. Mye kan plasseres i stikkcabinen, men da må det flyttes hver kveld. V-køya foran passer utmerket for ett eller to mennesker som ikke er lengre enn 175 cm. Stikkcabinen har plass til 2-3 voksne (om det behøves...) Modellene fra 94-1999/2000 (modellskifte) har 15° v-bunn (2355 og 2455 har 18° eller 19°) gjør at den planer lett, og går økonomisk selv om den er smal. Dette fører (selvsagt) også til at den ikke er så veldig behagelig i krapp sjø ved høy hastighet. Kaskoforsikring ligger på et sted mellom 5 og 10 tusen avhengig av hvem og hvilken løsning du velger å benytte deg av. Båten ligger inne på erfaringsdatabasen. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Bergen dørk Svart 3.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2009 Supert at du hengte deg på med disse kommentarene; veldig nyttig! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 3.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2009 Et spørsmål vedr bredden på båten: Ser i erfaringsdatabasen at 3 m er oppgitt som bredde på 2655 her, men de jeg har sett på finn.no har hatt samme bredde som 2355, dvs ca 2,60 m. Det er kanskje ulike modeller ute og går her? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Whistler Svart 3.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2009 259 fra 94-99, 289 før og etter dette. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Bergen dørk Svart 3.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2009 OK, takk - da forstår jeg "forvirringen". Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
MajorAndy Svart 3.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2009 Meget mulig det går 50 l/t på marsjfart, men da må jeg si at man har høy marsjfart. Jeg har en 99 2655 med en 350 MPI (300hk) og Bravo 2 (som ikke er mest økonomisk). Min bruker ca 37-38 l/t ved ca 22-23 knop (3200 rpm). Ved 3500 rpm og ca 26 knop går det ca 45 l/t (om jeg ikke husker helt feil), og ved 4900 rpm og 37-38 knop går det 85 l/t. Ved 5 knop og 1200 rpm bruker den ca 7,5 l/t. Forståsegpåerne mener at et Bravo 3 drev vil gi en drivstoffbesparelse på 10-15 %. Jeg mener også bestemt at MPI-motorerne er mere økonomiske end min gamle forgassermotor. Jeg havde som sagt en 5.0L med Alpha1-drev og det trak nok i hvert fald 50 liter i timen ved 26 knob. Bundvinkelen er en anden vigtig sag! Min egen en tydelig og skarp V-profil hele vejen igennem: Jeg tror bestemt, at det var medvirkende til at den var så træg at få op i plan med 5.0-motoren. Hvis jeg kunne få en 2655 med denne V-profil og en Volvo KAD32-motor (diesel) ville jeg meget gerne prøve at sejle i den. Det tror jeg er en rigtig fin kombination! Andy Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Flott båt, Major Andy.....det med tekstilene er i sannhet amerikansk, ja, over hele linjen. De er jo slik nokså nye også, har jeg sett. Er vel mulig å gjøre noe med, om en vil ha tradisjonelt nordisk blått. De er litt glorete tekstilvalgene i en del US båter men det er normalt lett å gjøre noe med. Jeg valgte en lys farge i min Sea Ray, utfordringen løste jeg med noen hundrelapper i møbelstoff og en stiftepistol. har en liten tråd her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28057 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
MajorAndy Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Nydeligt arbejde! Andy Sitér dette innlegget Link to post
Vikakar Svart 14.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2009 Hei, Jeg kjøpte 98 mod 2355 i sommer, vi er 4 (to voksne og to barn). Syntes vi fikk mye båt og utstyr for pengene og er sålangt fornøyde. Motoren er 4.3L 190 HK klart du merker full tank og 5 personer og rustet for helgetur, men det vil du gjøre med hva som helst i denne klassen. Ønsket i utgangspkt og kjøpe diesel, men kone liker ikke lukta. Mitt spørsmål til erfarene eiere av slike båter er: Valg av propell. I dag er det aluminiums propell slitt med noen hakk. Jeg bruker båten til og dorge med (dregge som vi kaller det på Mjøsa) går fint i 2 kn. Dersom jeg skifter til stål vil minimums hastigheten øke? Vikakar Sitér dette innlegget Bekymre deg ikke for det som er forbi, vend deg mot det som kommer. Link to post
Bergen dørk Svart 14.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2009 Hei Vikakar! Hvilken type motor har du i din Bayliner og hva er din erfaring vedr bensinforbruk? Hvilken fart oppnår du i marsj og på topp? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Vikakar Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Hei, Det er en V6 190 hk og AlpaOne drev. Jeg har ikke fin målt noe forbruk enda. Men har hørt av de som har samme type og motor ca 25 l/t med marsjfart 22 kn. mvh Vikakar Sitér dette innlegget Bekymre deg ikke for det som er forbi, vend deg mot det som kommer. Link to post
Bergen dørk Svart 11.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Hei! Jeg vil bare oppdatere alle dere som bidrog i min tråd her med info om overtagelse av nyebåten. For å unngå dobbelposting linker jeg til den tråden dette passer best i. Så bare kikk inn her.... Forøvrig riktig God Påske! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.