Jump to content

Noen som har erfaringer med Bayliner 2355?!


Bergen dørk

Recommended Posts

Jeg mener å huske denne har ligget ute i over to år.

Varierende prisnivå. En periode som rep objekt med defekt motor. Sikkert meget prutbar. Men sjekk nøye.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
...Eller andre som har båten? Forstår det slik at en bensinmotor på 260 HK gjerne drar opp mot 50 l bensin på marsjfart. ...

 

Meget mulig det går 50 l/t på marsjfart, men da må jeg si at man har høy marsjfart. Jeg har en 99 2655 med en 350 MPI (300hk) og Bravo 2 (som ikke er mest økonomisk). Min bruker ca 37-38 l/t ved ca 22-23 knop (3200 rpm). Ved 3500 rpm og ca 26 knop går det ca 45 l/t (om jeg ikke husker helt feil), og ved 4900 rpm og 37-38 knop går det 85 l/t. Ved 5 knop og 1200 rpm bruker den ca 7,5 l/t. Forståsegpåerne mener at et Bravo 3 drev vil gi en drivstoffbesparelse på 10-15 %.

 

denne 2655 MajorAndy viser frem er en skikkelig flott båt! heilt perfekt weekend cruiser og sikker tbrukende til lengre turer i godt vær med. men du slette tid de amerikanerne og tekstiler... virker til å være skreddersydd til de over 70 grøss

 

Mønsteret i tekstilene er ikke særlig pent, men utrolig praktisk. Det som måtte være av søl som ikke lar seg vaske bort vises nemlig ikke.

 

 

Jeg har hatt denne båten siden 2004. Det var vel mest linjene jeg falt for den gangen, og den tar seg fremdeles godt ut i mine øyne. Den fungerer utmerket til dags- og helgeturer. Minus for lengre opphold er lettvint stueplass. Stueplass er i hovedsak under benkene og for å komme til må bordet av. Mye kan plasseres i stikkcabinen, men da må det flyttes hver kveld. V-køya foran passer utmerket for ett eller to mennesker som ikke er lengre enn 175 cm. Stikkcabinen har plass til 2-3 voksne (om det behøves...)

 

Modellene fra 94-1999/2000 (modellskifte) har 15° v-bunn (2355 og 2455 har 18° eller 19°) gjør at den planer lett, og går økonomisk selv om den er smal. Dette fører (selvsagt) også til at den ikke er så veldig behagelig i krapp sjø ved høy hastighet.

 

Kaskoforsikring ligger på et sted mellom 5 og 10 tusen avhengig av hvem og hvilken løsning du velger å benytte deg av.

 

Båten ligger inne på erfaringsdatabasen.

Link to post
Meget mulig det går 50 l/t på marsjfart, men da må jeg si at man har høy marsjfart. Jeg har en 99 2655 med en 350 MPI (300hk) og Bravo 2 (som ikke er mest økonomisk). Min bruker ca 37-38 l/t ved ca 22-23 knop (3200 rpm). Ved 3500 rpm og ca 26 knop går det ca 45 l/t (om jeg ikke husker helt feil), og ved 4900 rpm og 37-38 knop går det 85 l/t. Ved 5 knop og 1200 rpm bruker den ca 7,5 l/t. Forståsegpåerne mener at et Bravo 3 drev vil gi en drivstoffbesparelse på 10-15 %.

 

Jeg mener også bestemt at MPI-motorerne er mere økonomiske end min gamle forgassermotor. Jeg havde som sagt en 5.0L med Alpha1-drev og det trak nok i hvert fald 50 liter i timen ved 26 knob.

 

Bundvinkelen er en anden vigtig sag! Min egen en tydelig og skarp V-profil hele vejen igennem:

 

bayliner_v.jpg

 

Jeg tror bestemt, at det var medvirkende til at den var så træg at få op i plan med 5.0-motoren. Hvis jeg kunne få en 2655 med denne V-profil og en Volvo KAD32-motor (diesel) ville jeg meget gerne prøve at sejle i den. Det tror jeg er en rigtig fin kombination!

 

 

Andy

Link to post
Flott båt, Major Andy.....det med tekstilene er i sannhet amerikansk, ja, over hele linjen. De er jo slik nokså nye også, har jeg sett. Er vel mulig å gjøre noe med, om en vil ha tradisjonelt nordisk blått. :smiley:

 

 

De er litt glorete tekstilvalgene i en del US båter men det er normalt lett å gjøre noe med. Jeg valgte en lys farge i min Sea Ray, utfordringen løste jeg med noen hundrelapper i møbelstoff og en stiftepistol.

 

gammel_salong.jpg

 

baaten_012_komp.jpg

 

har en liten tråd her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28057

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Jeg kjøpte 98 mod 2355 i sommer, vi er 4 (to voksne og to barn). Syntes vi fikk mye båt og utstyr for pengene og er sålangt fornøyde. Motoren er 4.3L 190 HK klart du merker full tank og 5 personer og rustet for helgetur, men det vil du gjøre med hva som helst i denne klassen. Ønsket i utgangspkt og kjøpe diesel, men kone liker ikke lukta.

Mitt spørsmål til erfarene eiere av slike båter er: Valg av propell.

I dag er det aluminiums propell slitt med noen hakk. Jeg bruker båten til og dorge med (dregge som vi kaller det på Mjøsa) går fint i 2 kn. Dersom jeg skifter til stål vil minimums hastigheten øke?

 

Vikakar

Bekymre deg ikke for det som er forbi, vend deg mot det som kommer.

Link to post
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...