Jump to content

Er det lov å ankre opp 1 år i skjærgården ?

jaguar22

Recommended Posts

På vestlandet er det mange lune viker, er det lov å fortøye båten i lengre perioder med en bobåt ??

Trenger ikke strøm eller vann og undrer på om det er regler for å ta seg til rett slik!

Vurderer å kjøpe større båt og bo i den et års tid eller tre, smake på det enkle liv (ha ha ha )!!

Alternativt om det er lov å ankre opp i nærheten av båthavn og bruke lettbåt for å komme i land?

Noen med erfaring eller viten om dette?

Da jeg for et par år siden skulle legge ny moring ca. 250m utenfor naustet mitt snakket jeg med en advokat i familien om dette. Han sa at jeg eide til mollbakken, men at jeg også hadde råderett utenfor mollbakken. Han sa at jeg måtte avklare moringa både med havnevesenet og kommunen.

For havnevesenet sin del var det greit så lenge moringa ikke kom i nærheten av skipsled, men jeg angret nesten på at jeg tok kontakt med kommunen. De mente at moringa var en fast innstallasjon og derfor skulle søkes byggetillatelse for, med nabovarsel og full pakke. Dette valgte jeg å se helt bort fra og la ut fortøyning uten videre kontakt med kommunen. Enkelt skal det sannelig ikke være...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...