jaguar22 Startet 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 28.Desember.2008 På vestlandet er det mange lune viker, er det lov å fortøye båten i lengre perioder med en bobåt ?? Trenger ikke strøm eller vann og undrer på om det er regler for å ta seg til rett slik! Vurderer å kjøpe større båt og bo i den et års tid eller tre, smake på det enkle liv (ha ha ha )!! Alternativt om det er lov å ankre opp i nærheten av båthavn og bruke lettbåt for å komme i land? Noen med erfaring eller viten om dette? Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Jau, jau sjøen er for alle, nyt "det enkle liv"! Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Kommer vel ann på hvor du er i verden. Er du i et område med stor fritidsbåttrafikk legger du beslag på en forhåpenligvis god ankerplass i 1 år. Det tror jeg ikke alle vil sette så stor pris på. Ligger du på en plass hvor det motsatte er tilfelle vil jeg i alle fall ha snakket med evnt. grunneier(e) i området. Sitér dette innlegget Link to post
Kasund Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Snakk med det lokale havnevesenet du, grunneigerane eig vel berre ut til 2m dybde eller noko sant? Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Har hørt at du har lov å ligge max 3 dager på hver plass sammenhengende, der hvor fritidsbåter ferdes. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Noen av svarene, kan muligens finnes i Denne tråden? Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
jaguar22 Svart 28.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Mange takk!!! Da ser jeg saken som oppklart!! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 vil jeg i alle fall ha snakket med evnt. grunneier(e) i området. Grunneieren råder vel grunnen kun til mollebakken? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
avmønstret5 Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Ja, så langt en hest kan vasse Men tar han tau i land så - eller ror i land. En annen sak er om dette er en virkelig bobåt - da blir det bråk vil jeg tipp både med Per og Pål dersom en ikke gjør ordentlige avtaler - jeg tenker en bukt på Jan Mayen er den nærmeste friplass, kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Finnes det noen eksakt definisjon av mollbakke? Hva med et sted der det går rett ned til sand på en meter eller 2, og deretter flat bunn laaangt utover? En hest kan vel stå på 2 meters dyp.. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Dette er vel en gammel definisjon på mollbaken og grunneiers rettigheter- jeg vet ikke om den gjelder lengre. Sikkert noen lovkyndige som kan svare eksakt? Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Da jeg for et par år siden skulle legge ny moring ca. 250m utenfor naustet mitt snakket jeg med en advokat i familien om dette. Han sa at jeg eide til mollbakken, men at jeg også hadde råderett utenfor mollbakken. Han sa at jeg måtte avklare moringa både med havnevesenet og kommunen. For havnevesenet sin del var det greit så lenge moringa ikke kom i nærheten av skipsled, men jeg angret nesten på at jeg tok kontakt med kommunen. De mente at moringa var en fast innstallasjon og derfor skulle søkes byggetillatelse for, med nabovarsel og full pakke. Dette valgte jeg å se helt bort fra og la ut fortøyning uten videre kontakt med kommunen. Enkelt skal det sannelig ikke være... Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Hadde du forventet noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2008 Slike bestemmelser er bare tull når man skal legge ut en enkel moring. Hvis naboen eller noen andre legger ut en moring derimot.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.