Jump to content

Vv-breder på 2704 ET

mercean

Recommended Posts

Uttaket til varmtvannet tas ut fra en plugg/kran like ved termostathuset.

Retur fra varmtvannstank skal normalt inn igjen ca på midten på motorblokka, langt nede på motorens venstre side.

Men det kan sikkert finnes andre løsninger på returen også. Jeg kjørte returen inn på varmeveksleren igjen på den jeg hadde. Fikk en del bedre sirkulasjon da, men dette bør undersøkes godt, i tilfelle.

Bruk ihvertfall kraner på tilkoblingene, slik at kursen kan stenges i tilfelle lekkasjer.

Har hatt denne motoren, her var sløyfen tatt ut av eksosmanifoil og retur til vannpumpen.

Resulterte i en ting, raskt varmt vann, 40 liter varmet opp på 15 - 20 min.

Ekstra sirkulasjonspumpe var ikke nødvendigt.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Det er viktig å huske på det primære - nemlig at vann til bereder skal tas ut på trykksiden. dvs. mellom ferskvannspumpe og FØR termostaten - oftest på en av uttakene ved varmevekslerfestet (ved normal termostatplassering i front topplokk). Vann i retur skal inn ETTER termostaten - dvs. som regel umiddelbart før (eller på ) ferskvannspumpa.

Dersom termostaten er slangetermostat og sitter mellom eksosmanifold og varmeveksler må uttaket skje før termostaten og inntaket må skje på/ved inntakspumpa for ferskvann!

På denne måten er du garantert gjennomstrømming - og mye varmt vann - uten ekstra pumpe!

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...