Jump to content

Sunox Agm batterier, einkvan med erfaring?


Ask

Recommended Posts

Einkvan med erfaring med Sunox Agm batterier batteri?

 

Har 2 stk 100 Ah i båten min, parallellkoblet slik at de gir samlet 200 Ah. De har stått i båten i 2 sesonger, så jeg vet ikke om jeg har "lang" erfaring. Men de fungerer greit. De har gitt meg god valuta for pengene. Benytter også en Amp teller fra Sterling (Becker) slik at jeg hele tiden vet hvor mye som er tatt ut. Det meste jeg har tatt ut, før lading, er ca 120 Ah. Det var etter 2,5 dag (bruker normal 40-50 Ah / døgn med normal ligge).

 

Det som jeg synes er bra er at de tar opp lading fort. De lades veldig fort opp til 90% hvis du ligger på landstrøm eller kjører for motor og har en kraftig nok dynamo. De siste 10% bruker 8-10 timer.

 

Men jeg ville ikke brukt dem som startbatterier. De kan nok fungere som det, men de er beregnet på et forbruksmønster. Hvis jeg ikke husker feil blir de blant annet benyttet i elektriske rullestoler.

 

/Øystein

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...