Ask Startet 28.Desember.2008 Del på Facebook Startet 28.Desember.2008 Hei Einkvan med erfaring med Sunox Agm batterier batteri? Eg er takksam for svar. Ask Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Ikke akkurat Sunox, men har god erfaring med AGM-batterier. Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 29.Desember.2008 Del på Facebook Svart 29.Desember.2008 Einkvan med erfaring med Sunox Agm batterier batteri? Har 2 stk 100 Ah i båten min, parallellkoblet slik at de gir samlet 200 Ah. De har stått i båten i 2 sesonger, så jeg vet ikke om jeg har "lang" erfaring. Men de fungerer greit. De har gitt meg god valuta for pengene. Benytter også en Amp teller fra Sterling (Becker) slik at jeg hele tiden vet hvor mye som er tatt ut. Det meste jeg har tatt ut, før lading, er ca 120 Ah. Det var etter 2,5 dag (bruker normal 40-50 Ah / døgn med normal ligge). Det som jeg synes er bra er at de tar opp lading fort. De lades veldig fort opp til 90% hvis du ligger på landstrøm eller kjører for motor og har en kraftig nok dynamo. De siste 10% bruker 8-10 timer. Men jeg ville ikke brukt dem som startbatterier. De kan nok fungere som det, men de er beregnet på et forbruksmønster. Hvis jeg ikke husker feil blir de blant annet benyttet i elektriske rullestoler. /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 30.Desember.2008 Del på Facebook Svart 30.Desember.2008 Der finnes ekstremt gode AGM batterier også til start,hvis det er det du tenker på,og noen takler både start og forbruk,mens atter andre er ment til bare forbruk.Ta en tur innom Sønnak sin nettside så finner du ut forskjellen på AGM og vanlige batterier,og om du har behov for det. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 30.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2008 Hei Takk for svar. Kjekt å høyra at du er nøgd, Hermansen. Men to år er jo som du skriv ikkje all verdens tid. Batteria skal jo vara vesentleg lengre enn to år. (Våre Sønnak/Exxide-batterier var slappe etter eit år, så det merket blir det neppe ein gang til.) Ask Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 30.Desember.2008 Del på Facebook Svart 30.Desember.2008 De ser absolutt interessante ut de batteriene.. Jeg har litt problemer med høyden på vanlige batterier, men iom at disse kunne ligge på siden er de høyst aktuelle for meg også.. Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 30.Desember.2008 Del på Facebook Svart 30.Desember.2008 Kjekt å høyra at du er nøgd, Hermansen. Men to år er jo som du skriv ikkje all verdens tid.Batteria skal jo vara vesentleg lengre enn to år. Enig i det. Så jeg håper de varer minst en 5-6 år til. Derfor har jeg investert i skikkelig lader. /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.