Jump to content

Kartplotter til 21 fots Skibsplast ?


Djupevågen

Recommended Posts

Hei, Mjøstrollern. Flott om du kunne komme med noen anbefalinger.

 

Nei - jeg fisker ikke. Iallefall ikke mye - har stanga stående i båten, men det er ikke så ofte slukene er i sjøen.

 

Jeg trenger kartplotteren til å finne frem, lage ruter, holde meg unna skjær og enkel navigering. Tenkte også det ville være greit med et instrument med ekkolodd og kanskje en svinger som også måler vanntemperaturen. Så jeg trenger jo ikke noe veldig avanserte saker. Opp mot 10.000 kroner kan jeg vel legge i det. Liker best å kjøpe i Norge.

Link to post
Share on other sites

DENNE er ypperlig i din båt:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

Jeg har samme i min 21 fots Nor-Dan, og det er en glimrende plotter/ekkolod med splitscreen mulighet osv.

Du kan ta ut signaler til VHF'en om du vil det også for å få inn posisjonen der.

 

Jeg forhørte meg om å bytte den ut med enten 4xx eller 5xx serien, men ble anbefalt å heller beholde den da den da var en bedre enhet enn de nye.

 

:-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

En 4" skjerm er bare tragisk, en 5" skjerm med lav oppløsning (320x240) er heller ikke veldig anvendelig. Med 480x480 oppløsning eller høyere er det mulig å vise mye info på en 5" skjerm hvis avstanden til skjermen er liten.

 

Garmin 525S eller Lowrance LMS-527C DF er bra valg. Lowrance er i ferd med å erstatte hele serien de har av plottere og plottere/ekkolodd så det burde være mulig å få gode priser. Du kan jo sjekke om det er mulig å få Lowrance LCX-27C med 7" skjerm til en superpris nå til våren., 7" er det jeg vil si er ideellt i en båt som du har. De nye Lowrance modellene heter HDS-5 med 5" skjerm og HDS-7 med 7". De nye A50D og A57D fra Raymarine er også verdt å sjekke, disse har innebygd ekkoloddmodul og kjører tilnærmet samme software som E-Serien. Har ikke sett noen priser på de nye Raymarine modellene enda, men jeg er redd de er forholdsvis dyre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...