Jump to content

Erfaringer med Targa 35?


MajorAndy

Recommended Posts

Hej,

 

 

Det rykker lidt i trefods-sygen. Og jeg har fået et godt tilbud om at bytte min nuværende båd til en lidt ældre Targa 35. Den er ikke så meget større end min nuværende, men jeg har lidt en svaghed for Targas lidt "rå" udseende.

 

Er der nogle her, der har erfaringer med søegenskaberne? Er de så gode som sælger hævder...?

 

Og hvad med planløsningen? Er salonen stor nok til at fungere som feriebåd? Hvordan med kahytterne mm?

 

Svar modtages med tak!

 

Red: Præcisering: Det er Targa fra Botnia Marin (FI) - ikke Fairline Targa..

 

MVH

 

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Har ingen erfaringer å komme med. Likevel ville jeg nok hatt en Targa (kanskje ikke så stor som 35 fot, men likevel ...) høyt opp på vurderingslista dersom jeg skulle bli lottomillionær. (Men da måtte jeg jo begynt å spille lotto, selvsagt. :crazy:)

Men tøys tilside: Jeg synes Targa'ene har fått påfallende mange toppomtaler og positive tester. Så det er nok ett eller annet lurt med dem - for oss som liker sånn båttype. For det er jo hva hver og en liker som teller til slutt, er det ikke?

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Link to post
Share on other sites

Er der nogle her, der har erfaringer med søegenskaberne? Er de så gode som sælger hævder...?

 

Og hvad med planløsningen? Er salonen stor nok til at fungere som feriebåd? Hvordan med kahytterne mm?

 

Min erfaring er som passasjer i Targa 35 (men noen timer bak rattet også :smiley: ), og erfaringene med sjøegenskapene var veldig gode. Båten er bemerkelsesverdig "stille" i sjøen. Det er veldig lite lyd av bølger selv i større hastighet. Dette er jo en planende båt, så det ville være feil å si at du ikke merker slag i grov sjø, for det gjør du, men ikke på langt nær like hardt som på andre planende båter.

Cabinene i Targa 35 er små, og jeg synes jeg får litt "bilfølelse" av å kjøre den. 35 fot er ikke lite, men det er skuffende trangt i denne båten. Det går sikkert greit å feriere i den for 3-4 personer, men de bør være gode venner.

Men trang plass blir oppveid av en tur i grov sjø iført seilklær på flybridgen. Det er en utrolig deilig følelse av trygghet og "råskap". Som arbeidsbåt må det være drømmen, eller som en båt i nordligere farvann med vekslende vær.

Det ligger vel mye glede i alle de praktiske detaljene og muligheten til å bevege seg trygt rundt båten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...