jone Startet 4.Mai.2004 Del på Facebook Startet 4.Mai.2004 Jeg lurer litt på hva terhi båtene er laget av, det er ikke glassfiber. Er de like bestandige som glassfiber båter. Jeg har fra før en Pioner båt men synes at denne er veldig tung når vi skal ha den på land. Er terhi båtene like tunge? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.Mai.2004 Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 Jeg synes ikke at dette er båten å kjøpe for ungdom, abs plast som er vanskelig å reparere hvis noe skjer. Hvis de unge er svært forsiktige (jenter) ja så går det vel, men gutter og dens herjinger kan være mer enn disse båtene tåler. Leit innvendig etter sprekker hvis det er en brukt du skal kjøpe, se på lukene etter sprekker. Finnes også i en variant som heter Seabird. GH 10-11 eller andre båter i GRP mener jeg er bedre, men uansett, lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 4.Mai.2004 Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 Terhi er laget av såkalt ABS-plast, i en sandwich-konstruksjon. Har sett bilde av en Terhi som er kappet i to mens den ligger på sjøen, de to delene flyter like godt. Vekten vet jeg ikke noe om, kunne ikke finne det hos www.kellox.no heller. De er vel ikke så langt unna tilsvarende i glassfiber, tenker jeg. Mener å huske at en Terhi Fun (litt større) veier 130 kg. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 4.Mai.2004 Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 Vi har selv en micro fun. Jo, vekten er adskillig lavere - flere titalls kilo mener jeg å huske. Men som andre er inne på: du kann ikke bruke standard material til reparasjoner. Og det er en så stor ulempe - synes jeg idag - at jeg antagelig ikke ville kjøpe den igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 4.Mai.2004 Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 Hei! Jeg har en Terhi 4100 og den veier 190 kg, så rundt en 130 kg på en micro fun er vel ikke langt unna ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Mazda6 Svart 4.Mai.2004 Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 Min eldre Terhi 430S ER av glassfiber ihvertfall... (ca 1984) Sitér dette innlegget Link to post
Bajaz Svart 4.Mai.2004 Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 Hei ! Vi har også en Terhi microfun, den veier temmelig nøyaktig 95 kg. Sitér dette innlegget Mvh. Bajaz Bella 621 Mercury Optimax 150 Link to post
Sigurd Svart 4.Mai.2004 Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 men gutter og dens herjinger kan være mer enn disse båtene tåler. Vi anskaffa vår MicroFun da matrosene var henholdsvis 11 og 14 år gamle og båten er omtrent like fin i dag som da den var ny i 97. Yngstemann står i bakgrunnen og råflirer og sier at de guttene du refererer til antakelig ikke har noe i en båt og gjøre, for de vil komme til å ødelegge alt de kjører uansett. Reparasjon, om nødvendig, ref Terhis hjemmesider. Vekta er ca 95kg. Setet bak har en tendens til å sprekke etter ei stund. Ikke pga ungdommen og deres vekt, men pga oss fedre/mødres vekt når det landes litt hardt. Jeg la på litt glassfiber under setet for et par år siden og det holder. Forsterka også litt invendig i styrekonsolen. Forøvrig ligger min Terhi i erfaringsdatabasen. mvh Sigurd Sitér dette innlegget Link to post
Hess21 Svart 10.August.2007 Del på Facebook Svart 10.August.2007 jeg har en Terhi microfun 05 mod. dette er den beste båten jeg har hatt. Kanskje reperasjonene er dyre, men den tåler mye og veier bare 95 kg. gh 11 veier dobbelt så mye! Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 10.August.2007 Del på Facebook Svart 10.August.2007 (redigert) I våres fikk jeg tak i en Terhi 415 Nova. Den hadde et par hull i skroget etter at den hadde falt av en henger. Jeg tettet hullene med 2 komponent masse som Terhi leverer. Slipte så ned og lakkerte med lakk som også Terhi leverer. Båten ble som ny. Små reparasjoner er ingen problemer på Terhi båter, men det er nok kanskje værre hvis båten er delt i to (da tror jeg uansett at jeg hadde kastet den). Redigert 10.August.2007 av Skipet 3 (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.