theppan07 Startet 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 2.Januar.2009 Har tenkt å fylle på med flyteskum på flere utvalgte steder på båten. Dette er hulrom som ikke er utnyttet idag og som ikke ligger helt ned mot båtbunnen slik at vannsuging ikke er noe problem. Noen som vet hvor det er mulig å kjøpe flyteskum? Finnes det på samme type flasker som bygg (polyretanskum). Er klar over at vanlig byggskum(Polyretan) ikke kan benyttes dat det er åpne celler som suger vann. Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 21.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 Ingen som kan hjelpe meg her? Sitér dette innlegget Link to post
Camor Svart 21.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 Får du ikke kjøpt 2 K skum i de butikkene som selger polyester/glassfiber/epoksy ? Bare at du må beregne volumet pinlig nøyaktig hvis det er et lukket hulrom. 2 K skummet sprenger noe vanvittig. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 21.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 eg har ikke så mye peil på hva slags skum som er i båt kontra skum til bygg men det er vel ett fett - orginalskummet som var i min nordkapp skal jeg love deg var mettet med vann - jeg heiv ut 8-10 søppelsekker vått skum og jeg tror det veide 350 kg etter min mening er skum bortkasta penger og vil du absolutt ha det må du være dønn sikker på det aldri kommer inn vann dit jeg la på ny dørk og hadde ikke noe skum i nordkappen - ble ny båt......... hvorfor vil du ha i skum??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Honduras Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Hensikten er vel som regel at dersom båten fylles med vann, så flyter den fortsatt. En egenskap man ofte ikke setter pris på før man sitter overskrevs på kjølen og venter på hjelp.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
sodne Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 PUR-skum heter det, Mjøsplast AS selger, men er usikker påom de leverer små kvanta. BASF leverer og. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
johnson Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Da jeg gikk i livredningsklubb (2 år) hadde de en grå pioner 8 som vi øvde oss til og trekke opp folk i båten. Noen ganger da vi var ferdig med øvelsene satte alle sammen seg oppi båtenfor og synke den. Hvis vi var 12 gutter på ca 50-65 kg oppi sank den ikke og da fikk vi ikke plass til mer og alikevel sank den ikke, vi måtte øse vann oppi for at den skulle synke. Og selvom den var full av vann og 12 stykker oppi lå den bare sånn 10 cm under vann. Og siden den hadde flyteskum kunne 2 gutter velte den over igjen.. Den er kun godkjent for 2 pers. I liten båt som kan velte anbefales flyteskum av meg... Har forøvrig flyteskum i min egen båt og men den er bare 05 mod. så tar nok en stund før skummet fyller seg med vann... Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
theppan07 Svart 22.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Ja, da skal jeg høre med miljøplast. Ja, det er ikke krav til 22 fots båter at de skal ha flyteskum, men jeg ønsker det for å være på den sikre siden. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Glem det. Skummer du med nok trykk til at skummet skal feste/lukke seg, så sprenger du båten i stumper og stykker. Eks, en 16' båt med skumfylt bunn presser ned i skummejiggen med 1.5 tonn. Legg in tilskårne biter av Divinycell istedet. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 johnson: Såvidt jeg vet har ingen Pioner 8 flyteskum noe sted. Det dobbelt mykplastskrog med luft imellom på min ihvertfall? Men så lenge den er uskadd flyter den nok godt. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.