Jump to content

Hvor får man tak i flytemiddel/Flyteskum

theppan07

Recommended Posts

Har tenkt å fylle på med flyteskum på flere utvalgte steder på båten. Dette er hulrom som ikke er utnyttet idag og som ikke ligger helt ned mot båtbunnen slik at vannsuging ikke er noe problem.

Noen som vet hvor det er mulig å kjøpe flyteskum? Finnes det på samme type flasker som bygg (polyretanskum). Er klar over at vanlig byggskum(Polyretan) ikke kan benyttes dat det er åpne celler som suger vann.

• 3 uker senere...

eg har ikke så mye peil på hva slags skum som er i båt kontra skum til bygg men det er vel ett fett - orginalskummet som var i min nordkapp skal jeg love deg var mettet med vann - jeg heiv ut 8-10 søppelsekker vått skum og jeg tror det veide 350 kg

etter min mening er skum bortkasta penger og vil du absolutt ha det må du være dønn sikker på det aldri kommer inn vann dit

jeg la på ny dørk og hadde ikke noe skum i nordkappen - ble ny båt.........

hvorfor vil du ha i skum???

Da jeg gikk i livredningsklubb (2 år) hadde de en grå pioner 8 som vi øvde oss til og trekke opp folk i båten. Noen ganger da vi var ferdig med øvelsene satte alle sammen seg oppi båtenfor og synke den. Hvis vi var 12 gutter på ca 50-65 kg oppi sank den ikke og da fikk vi ikke plass til mer og alikevel sank den ikke, vi måtte øse vann oppi for at den skulle synke. Og selvom den var full av vann og 12 stykker oppi lå den bare sånn 10 cm under vann. Og siden den hadde flyteskum kunne 2 gutter velte den over igjen..

Den er kun godkjent for 2 pers.

I liten båt som kan velte anbefales flyteskum av meg... Har forøvrig flyteskum i min egen båt og men den er bare 05 mod. så tar nok en stund før skummet fyller seg med vann... :smiley:

Navn: Erlend

Sted: Bergen

Båt: Viksund with 320 rider

Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...