Jump to content

kostnad på antipestbehandling?


sjonkel

Recommended Posts

Mange innlegg om dette her inne, og svaret er JA !! Mye jobb ! Men jeg vil anslå et sted mellom 7 og 9.000,- pluss rekvisita ! Du kommer langt med 5000,- i rekvisita ! Jobben er å skrape ned/ fjerne det gamle ! Jeg vil anbefale 6-7 strøk med 2-komponent primer før bunnstoff ! Problemet som dukker opp ved denne jobben er tid,.. merkelig nok ! Det bør ikke gå mer enn et døgn mellom hvert strøk, og det bør være varmere enn 5 (International) eller 10 (Hempel) grader ! Det vil si en drøy uke i strekk med varmere vær før båten skal på vannet ! For meg ble dette et dilemma ! Ikke tema om båten ligger inne, men verdt å tenke på om ikke !

Link to post
Share on other sites

Står på boksen ! Vet ikke, men vil anta det har med herdingen å gjøre..! Brukte grønn og grå annenhver, for å se at neste strøk dekker ! Bunnstoffet kan stå lenger før båten skal på vannet, så det er kun tiden mellom primerstrøk som er viktig ! Jeg har gjort dette noen ganger og foretrekker å gjøre jobben selv for å vite at det blir skikkelig gjort ! Jobb som ikke må slurves med om skuta skal være i hende i mange år !

Link to post
Share on other sites

Er største jobben å få av det gamle laget?

 

Det er det, uten tvil ! På din 28-foter... 6-10 timer, avhengig av hvor tykt og hard det er nedover ? Mange råd her på hvordan man skal gjøre dette også, sjonkel.. men du slipper nok ikke unna skrapa om du ikke setter bort jobben, da ?

Har selv tatt av totalt 10-15 kilo på egen kropp på tilsvarende jobb, men ta det som trim/trening :yesnod:

Link to post
Share on other sites

hvorfor ikke bør det ikke gå mer enn 1 døgn mellom hver primer?

 

Det har med herdingen å gjøre, går det lengre tid må overflaten mattslipes på ny.

 

PS. i den gamle Hempel guiden sto det at en burde legge på et lag bunnstoff etter 4 timer,

når siste strøket med to-komp. var lagt på.

Da har du et underlag for bunnstoff som aldri slipper.

Valgte lyseblått bunnstoff, la et lag sort oppå, så om høsten så en hvor en slet mest bunnstoff for da kom det lyseblå fram. Og kunne da justere tykkelsen om våren.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...