Petterøe Startet 4.Mai.2004 Del på Facebook Startet 4.Mai.2004 Lurer på hvorfor Vovoen min (41 a) hver vår etter vinterlagring starter så utrolig lett ??? Jeg ønsker å dra den rundt noen ganger på starteren før den tenner til, for å gi motoren en myk overgang fra vinterkulden til sommerens sol, men nei da - den fyrer til bare jeg så vidt "nøkker" i startermotoren ! Dette er MOT NORMALT, fordi den resten av sesongen både glødes og files på starteren før den (av og til motvillig) tenner til. Kan noen gi meg en forklaring på dette fenomenet ? Har en motor sjel (eller skjulte drifter) ? PS! Neste vår aktiverer jeg "stopperen" før startforsøk! Ahh, sjøsatte i går, livet er herlig Dere !! Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 4.Mai.2004 Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 Kanskje batteriet er toppladet kun på første startforsøk siden du har ladet det etter vinterdvalen? Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 4.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 Nei nå står ikke verden til påske, sannelig min hatt har jeg fått ei gulstripe også !! Det var ei logisk forklaring dette med batteriets lading, men nå bruker jeg å lade batteriene i hjemmehavna gjennom sesongen. Motoren er likevel "treigere" til vanlig, enn ved denne første oppstarten på våren. Den er da så påfallende lettstartet at jeg tar meg i å tenke: "kunne du vært sånn hele året" . Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 4.Mai.2004 Del på Facebook Svart 4.Mai.2004 Lurer på hvorfor Vovoen min (41 a) hver vår etter vinterlagring starter så utrolig lett ???..............Det kan jo være noe du gjør "riktig" om høsten, før du setter båten bort for vinteren? Noe spesiellt du gjør i forb. med vinterkonservering? Jeg har hørt om noen som dusjer inn et par drammer med motorolje i sylinderen. En av båtnaboene mine med en eldgammel Sabb 10hk bruker en skvett med blanding av 50/50 diesel og motorolje nedi sylinderet før kaldstart - motoren kommer som et skudd...... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.