Jump to content

Vårkåt Volvo !


Petterøe

Recommended Posts

Lurer på hvorfor Vovoen min (41 a) hver vår etter vinterlagring starter så utrolig lett ???

Jeg ønsker å dra den rundt noen ganger på starteren før den tenner til, for å gi motoren en myk overgang fra vinterkulden til sommerens sol, men nei da - den fyrer til bare jeg så vidt "nøkker" i startermotoren ! Dette er MOT NORMALT, fordi den resten av sesongen både glødes og files på starteren før den (av og til motvillig) tenner til. Kan noen gi meg en forklaring på dette fenomenet ?  Har en motor sjel (eller skjulte drifter) ?

PS! Neste vår aktiverer jeg "stopperen" før startforsøk!

 

Ahh, sjøsatte i går, livet er herlig Dere !!

Link to post
Share on other sites

Nei nå står ikke verden til påske, sannelig min hatt har jeg fått ei gulstripe også !!

 

Det var ei logisk forklaring dette med batteriets lading, men nå bruker jeg å lade batteriene i hjemmehavna gjennom sesongen. Motoren er likevel "treigere" til vanlig, enn ved denne første oppstarten på våren. Den er da så påfallende lettstartet at jeg tar meg i å tenke: "kunne du vært sånn hele året" .

Link to post
Share on other sites

Lurer på hvorfor Vovoen min (41 a) hver vår etter vinterlagring starter så utrolig lett ???..............

Det kan jo være noe du gjør "riktig" om høsten, før du setter båten bort for vinteren? Noe spesiellt du gjør i forb. med vinterkonservering? Jeg har hørt om noen som dusjer inn et par drammer med motorolje i sylinderen. En av båtnaboene mine med en eldgammel Sabb 10hk bruker en skvett med blanding av 50/50 diesel og motorolje nedi sylinderet før kaldstart - motoren kommer som et skudd......

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...