SveinHa Svart 3.Januar.2009 Del på Facebook Svart 3.Januar.2009 6V71 dimensjoner. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Divemaster Svart 3.Januar.2009 Del på Facebook Svart 3.Januar.2009 Velg BROCHURES.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
JBA Svart 4.Januar.2009 Del på Facebook Svart 4.Januar.2009 Blower: Disse motorene er utstyrt med en Roots kompressor, det er en skruekompressor. Lavt trykk og relativt stor mengde luft. Roots-blower (som er på Detroitdieseler) er ikke en skruekompressor. Men både roots og skrue er av 'positive displacement'-type. De pumper omtrent like stor mengde luft for hver runde, så hvor mye trykk den lager kommer an på motstansden bak kompresoren. På en detroit er kompressoren drevet av gir rett fra registeret, så dette forholdet er gitt. De fleste har turbo i tillegg, da vil den overta ved høyere turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2009 Takk for alle innlegg. God lærdom. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
SveinHa Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Her er en 8V92 som starter akkurat som den skal: Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
ivar Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Hvilken detroit bør man sikte seg inn på hvis man vil ha rundt 320 til 400 hk og ikke alt for tung? altså en som egner seg i en gamel 30 foter som min?? Hva med 6V-53TI , evt 8V-53. blir ikke de en god del lettere enn 6-71? Tunge uslitelige motorer som finnes i enorme mengder verden over. Disse motorene er vel lagd med masse forskjellige effektuttak - det er såvidt jeg har skjønt, de i den moderate enden av skalaen som er "evigvarende". Tar man ut mye HK av disse så må man også regne med mer vedlikehold. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
SveinHa Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Tar man ut mye HK av disse så må man også regne med mer vedlikehold.Joda, det er helt sant. F.eks. 6-71 finnes fra 165 hk og opp til rundt 600 hk. Der har også blitt tatt ut ca 1000 hk av 6-71 men da snakker vi om en levetid på max 1000 timer... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Divemaster Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Hadde vel holdt meg litt vekke fra 53 serien da denne er enda eldre, og deler ikke mange deler (dyser, turbo osv.) med 71 og 93 serien... 6V71 og 6/71 er veldig solide opp til 410 - 450 hk .... over det så blir de litt mer følsomme ... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
ivar Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 uansett, fascinerende motorer! Kjørte M113 panservogn i millitæret, de hadde 6V53 med 210-270hk avhengig av utgave. Men de svetta litt olje da, ikke like gøy å tørke opp som å sitte bak hendlene..:D Og 1000hk i en 6/71 - blir godt over 100 hk pr liter det...! I hva slags sammenheng var det? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
SveinHa Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Det vet jeg ikke, vil nok anta det ikke er noe standardoppsett. Tror nok de 450 hk som Divemaster nevner er en mer reell maxeffekt. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
BMP Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Har bra erfaringer med disse motorene bråker noe forferdelig og er veldig tørste men utrolig driftssikre. Den forige båten jeg kjørte hadde 2 stk 8V92 på 640Hk hvær. Tilkoblet Servogir reduksjonsgir og proppelanlegg med vribare propeller. Fantastisk fin og manurere med. Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Hva er forskjellen på caterpilar 3208 210 hk 10,2 liter og disse motorene dere her nevner Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
SveinHa Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 3208 er også en stor tung og solid jernklump men den vesentligste forskjellen er at Detroit 53, 71, 92, 110 og 149 seriene er 2-takter mens Cat er 4-takt. jeb: Er ikke en Cat 3208 veldig stor og tung for en Viking 28? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
jeb Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Tror den veier 1350 kg uten gir og drev , Vikingen er nok litt for liten ja men den bærer vekta bra. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
JBA Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Tror den veier 1350 kg uten gir og drev , Vikingen er nok litt for liten ja men den bærer vekta bra. Den laveste ratingen på 3208 er 210hk, den veier 722kg uten gir, så kommer 375hk på 772kg, den høyeste ratingen er 435, den veier 899kg uten gir. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 har du aksel jeb? hvilken fart får du med "jernklumpen" ??? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
jeb Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Sternpower drev med hydraulisk gear fart ca 23 knop maks marsjer på 19 bruker da 45 liter i timen.jeg trodde den var mye tyngere, da er det ikke så gælig allikevell Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
ivar Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Har bra erfaringer med disse motorene bråker noe forferdelig og er veldig tørste men utrolig driftssikre. Den forige båten jeg kjørte hadde 2 stk 8V92 på 640Hk hvær. Tilkoblet Servogir reduksjonsgir og proppelanlegg med vribare propeller. Fantastisk fin og manurere med. Hva slags båt var dette? (Mener å huske at et lignende oppsett ble brukt i de minste redningsskøytene....?) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
BMP Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Det var en gråmalt legeskysbåt på 54 fot. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 hmm, tenker da på "Åhav" men den er kanskje litt større..:) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
BMP Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Ja og den har 12V92 Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 6.Januar.2009 Del på Facebook Svart 6.Januar.2009 Sternpower drev med hydraulisk gear fart ca 23 knop maks marsjer på 19 bruker da 45 liter i timen.jeg trodde den var mye tyngere, da er det ikke så gælig allikevell Slettes ikke gale det.. hva er sternpower drev? kort svar for dette er ot Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
SveinHa Svart 6.Januar.2009 Del på Facebook Svart 6.Januar.2009 http://www.sternpowr.com/ Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.