johanh Startet 3.Januar.2009 Del på Facebook Startet 3.Januar.2009 Hej! Har köpt en "Norsk Högsjösnipa" byggd någon gång 1960-1965 i Norge. Jag vet inte vem som har byggt den eller var den är byggd. L:~8,70m B:~2,70m För och akter ruff samt stödsegel. Motor: Merzedes Bens OM636 Diesel 42 Hp. Med vänlig hälsnig om mer info om båten. Gott Nytt År. Johan H johan@aktivmusik.ax ps. kan någon fixa en sån där rolig gubbe med Ålands flagga också? ds. Sitér dette innlegget Link to post
Moas-ark Svart 4.Januar.2009 Del på Facebook Svart 4.Januar.2009 Hei! Fin båt! Har du flere bilder? Litt vanskelig å se på et så lite bilde. Men etter det man ser, så tenker jeg på en eller annen bohuslän snipa, synes overbygget og doghouse ligner på svenskesnekkene, men det kan jo også være ombygd i ettertid. Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Gunga Din Svart 4.Januar.2009 Del på Facebook Svart 4.Januar.2009 så tenker jeg på en eller annen bohuslän snipa jeg er tveksam......tycker ikke hun har Bohus-linjer...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
johanh Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2009 Här kommer lite mer info! Furu skrov med ekspant och mahogny överbyggnad Hjälp mig hitta ursprunget och byggaren. Hälsningar från en stolt ägare och Åland. Instrumenten är rätt så nya. Förruff och akterruff! Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 4.Januar.2009 Del på Facebook Svart 4.Januar.2009 Lånt anonse fra finn.no. Det første som slo meg var at dette ligner en Tresfjordsnekke, når man ser bort fra overbygget som mest sansynlig er bygd på senere og har litt svensk svong over seg. Det jeg merket meg med skroget var baugen og kurven på hekken ved fenderlista. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Gunga Din Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Hjälp mig hitta ursprunget och byggaren. Hej Johan har du lagt ut bilder på http://www.trabatsakuten.nu ?? kanske dom träbåtsfantasterna kan hjälpa dig! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
johanh Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2009 Japp. finns även på träbåtsakuten. Träbåtsakutens Forum Frågor & Svar Konstruktörer, Varv & Båttyper Norsk Högsjösnipa, varv? konstruktör? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Januar.2009 Del på Facebook Svart 18.Januar.2009 Den eneste produsent jeg har vært borti som brukte betegnelsen høysjøsnekker om sine båter er Halvard Sagen på Hommersåk. Men for alt jeg vet så kan dette ha vært en vanlig benevnelse å bruke på den tiden..... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Valianto Svart 19.Januar.2009 Del på Facebook Svart 19.Januar.2009 Instrumenten är rätt så nya. Ser jeg feil eller er konsollen på babord side ? Kan ikke huske at jeg har sett dette før ? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
johanh Svart 1.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 (redigert) Japp den är vänster styrd. och Enligt annonsen när jag köpte båten: "Vacker Furubåt på ekspant byggd i Oslo 1965 ca 3,5 ton djupgående 60-80 cm" Kan detta vara en ledtråd? Vem byggde snipor i Oslo 1965? Redigert 1.Februar.2009 av johanh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Det gjorde: Sydenden Slip og Trebåtbyggeri på Killingen. Det er også noen som kaller seg Tre og Båt på kavringen, men da er vi utenfor Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.