Jump to content

Lekk Jabsco saltvannspumpe


Danemann

Recommended Posts

Har en MAN 270 hk ombord, og har lekkasje i salvannspumpa av type Jabsco. Den står på dørken ved siden av motoren, og er med rem-drift. Når jeg åpner inntakskranen, så lekker det ganske friskt ved akselen mellom selve pumpehuset og reimhjulet. Dette skjer både mens motoren står og mens den går. Har ikke tatt den opp ennå, men skulle gjerne visst om dette er en "stor" jobb :rolleyes: , eller "bare å gjøre sånn og sånn" -jobb :yesnod: ...

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Du må skifte semiringpakninger (2 stk) i pumpen. Det enkleste er å demontere pumpen fra motoren. For å skifte pakninger trenger du en segiring-tang og noe og kakke ut akslingen og lagerene i pumpen med. Husk å steng kranen for vannet inn, for pumpen din må stå lavere en sjøen på utsiden siden den lekker når den står i ro. Nb. pass på å sett semiring pakningene rett vei inn i gjen( den ene holder tett for sjøvannet og den andre fra oljetrykk fra motoren). Eller lever pumpen til et verksted så skifter de pakningene.

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for raske svar! Skal ned og skru den av i morra, så får vi se litt mer på type og opplegg. Ser ut som om La-Sa er importør, så de har sikkert delene jeg trenger om det ikke skulle være noen nærmere Sandefjord som har sånt noe. Tusle innom Wærners båtbu på mandag, tenker jeg... Atter en gang: TakkeTakk :cheers:

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...