Jump to content

åssen motor er 6,5 Peninsular ?


sjonkel

Recommended Posts

Motoren er en standard GM V8 som finnes i amerikanske biler. Det er laget mange tusen av disse motorene. General Motors startet med å konvertere sin 5,7 liter bensinmotor til diesel. Det ble slett ingen suksess. Dette var på 70/80-tallet. Deretter kom 6,2-literen som ble en habil diesel. Neste trinn på utviklingen fra GM var 6,5-literen. 6,2L og 6,5L ble/blir marinisert av Peninsular Engines i Canada. De bytter 'trynet' på motoren, setter på større bunnpanne, osv. Det siste trinnet på GM V8 diesel er Duramax.

Link to post
Share on other sites

Har hat båt med Peninsular 6,5l V8 på 300Hk av omentrent samme årgang. Motoren fungerte greit så lenge jeg hade den tror det eneste jeg fikset på den vae en liten lekarsje i oljekjøleren jeg måte sølvlodde. Være var det med de mercruserdrevene som var koblet på motoren de røk unna for una og til slut ga jeg opp og solgte hele båten.

Link to post
Share on other sites

Det er nok slik at disse motorene, med den riktige dieselpumpen, gir nokså stort dreiemoment på lavt turtall. Hulda har en 6,2L fra en pick up. Pumpen er en marinepumpe fra Fuel Injection Sales & Service inc. Fra navnet skulle man tro dette var en tredjerangs bakgårdssjappe. De leverer imidlertid produkter av første klasse, tilpasset det kunden ber om. Således har Hulda en motor som ikke yter mer enn 140 hk ved 3600 rpm. Imidlertid gir den innmari med pepper på lavt turtall. Jeg kan ikke kjøre mer enn 2400 rpm med den propellen jeg har nå. Bortsett fra at motoren støyer noe, kan jeg ikke klage. Resten av drivlinjen min er meget overdimensjonert.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en slik, Sjonkel!

Innkjøpt ny 310 Hk i 2006 fra Sverike og satt inn i 2007. Har bare godt å si så langt. Men denne motoren har et skrekkelig sterkt dreiemoment, så det trengs et drev som holder. Jeg har nytt Mercruiser Bravo 2X-diesel. Den er garantert å tåle 320 Hk. Gromlyd i V8-diesel!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...