Helge Nidelv 24 Startet 4.Januar.2009 Del på Facebook Startet 4.Januar.2009 Endelig fant jeg ut hvor vannet kom trengte inn gjennom kalesjen, nemlig gjennom små hull i kalesjen som følge av at sømmene har blitt strukket ut. Noen som har erfaring med hvordan disse kan tettes, eller må jeg sende kalesjen til reparasjon? Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 4.Januar.2009 Del på Facebook Svart 4.Januar.2009 Gå til en butikk som selger telt, det for du kjøpt en stift som brukes på sømmen til telt. Denne fungerte på leaksjen jeg hadde i mine sømmer. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Superkul Svart 4.Januar.2009 Del på Facebook Svart 4.Januar.2009 hørte noen som nevnte stearinlys og gni over eller bruk impregnering over sømmne Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
horg Svart 4.Januar.2009 Del på Facebook Svart 4.Januar.2009 Seatronic bl.a selger Plastiseam som er et imprigneringslim beregnet for tetting av sømmer, har ikke prøvd det selv, men vet flere som har prøvd det og er fornøyde Plastiseam fungerer veldig bra, men regn med å få ett fargeskille. Jeg prøvde Plastiseam en gang, og det viste godt på kalesjen i alle år etterpå! Denne kalesjen måtte jeg impregnere minumum tre ganger i året for at den skulle holde tett! Regner med at det skyldes at stoffet blir "utslitt" etter en del år, slik at den blir umulig å få tett. Bio-tex er heller ikke særlig bra for kalesjer, man bør benytte et teltvaskemiddel som f.eks Tek-wash. Min nåværende kalesje er nå begynt på sin tredje sesong, og har sålangt ikke blitt impregnert i det hele tatt. Og den slipper ikke inn en dråpe! Kommer ikke til å impregnere den før den begynner å lekke. Vasker den hver vår (har funnet ut at Biltema sin kalesjerens er veldig OK), og setter den på igjen mens den ennå er våt. Hentet her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=40653 Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 4.Januar.2009 Del på Facebook Svart 4.Januar.2009 Jeg hadde samme problemet med min nysydde mørkeblå kalesje for noen år siden. Jeg tok enkelt og greit silikonsprayen jeg bruker på bilen (lister etc). Sprayet godt på. Har vært tett i 5 sesonger uten etterbehandling. Litt fargeforskjell med en gang. Usynlig nå. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
båtolf Svart 22.Juni.2009 Del på Facebook Svart 22.Juni.2009 Har selv erfaring med at jeg etter vask av kalesjen , uansett vaskemiddel - har dynket den i grønsåpevann 1:3 og skylt lett av. Tørket kalesjen og satte den inn med impregnering etterpå (på innsiden selvfølgelig) Tett og godt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.