Jump to content

Prosjekt: stålbåt


MB/WINNIE

Recommended Posts

kjøp noe som er ferdig eller må pusses opp - penga flyr og det blir mange ganger dyrere og ta gammalt fra bunn

som huset hjemme - angrer på jeg ikke rivde dritten og bygde nytt :smash::smash::lol:

det tar 3-5 mnd å sette opp et nytt hus og nå går det på 5 året med restaurering

 

 

oooooooops kom 2 gngr - eller kjøp stålbåten min - grisebillig og nesten strøken .........

Link to post
Share on other sites

Litt uenig med JAB her.

 

Jeg kjøpte brukt hus, og pusser opp etter lommeboka. Jeg sparer mye penger på dette mtp å slippe store lån, plenen/utearealet er ferdig, elektrikkeren har gjort det grove, det samme har rørleggern.

 

Nå koser jeg meg med litt selvprosjekter og oppussing innemellom.

 

Har også kjøpt gammel båt og pusset opp, dette fordi jeg hadde lyst på å pusse opp en gammel båt!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

litt for ny båten din tenker jeg, er litt intresert i gamle båter med historie bak seg, apropo nytt hus, det tar litt lengre tid da og man blir aldrig ferdig da heller synes jeg

 

 

jeg satt opp hus 2 etg hortenhus på ca 4 mnd aleine - dvs det ble levert ferdig moduler som ble satt sammen på plate

og fra grovbygg til alt var ferdig inkl hage og dobbeltgarage m hems gikk det ikke mere en et år

det kosta da i 1990 ferdig med tomt - vann - kloakk - tot ca 1.050 mill hadde gjerne gjort det en gang til i stedet for å pusse opp gammalt og skjeivt og jævlig :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Denne er under restaurering i sverige.....

Dagens eier har skiftet en god del stål i bunnen, mye av innredningen er revet ut...han har ikke tid til å gjøre noe mer med den..... importer den kanskje uten motor så sparer du avgift på det siden den må ha ny varmeveksler og div. annet for å være brukbar....... mener han har prøvd 100.000Svkr. men mottar bud.

 

http://www.tugboatlars.se/Trio060714.htm

Link to post
Share on other sites

takker Gudrun, det var akkurat noe slik jeg var ute etter. jeg får prøve å få tak i eier.

 

Hvis du får erhvervet deg båten, må du legge inn bilder av prosjektet i "Ståltråden" her på forumet. Dette kan jo bli kåret til "årets prosjekt" :cheers:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...