Superkul Svart 8.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 ja det er netopp det med bakevja ......... det legger seg på innersia av båten og samler på seg noe helt jæ...ig prøvde et par ganger å sende dritten videre nedover men devirvla rundt og kom tilbake en natt vi lå over og ikke orka kjøre ut våkna jeg av en pall som lå og gnissa Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Ulv I Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Hva om du legger stokken slik du har beskrevet, men i tillegg lager du et tau som du trer innpå fendere (slike med festehull i begge ender) fra f.eks biltema, og fester denne i stokken, når du har lagt til båten, trekker du dette tauet på utsiden av båten din, bakover og på skrått inn bak båten. Noe søppel vil nok gli forbi, men det som evt blir liggende blir ikke å gnisse mot båten, men på disse fenderne. Neste gang du skal ut ruller du bare opp dette tauet og legger det på land innenfor stokken igjen. skjønte du tanken? litt dumt forklart kanskje.. hehe Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Superkul Svart 8.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 tror jeg hang med - godt tips - driver og fintenker med tanke på høy/lav vann - kansje ha et tau horisontalt v brugga og sette stokken i et slags øye så den beveger seg med høyden -- hehe det neste blir blinklys m solcelle og roterende julenisse på stokken uff den ble suspekt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Ulv I Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Sett opp noen slike solcelle lys langs stokken, så er du sikker Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Superkul Svart 16.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Jab: Hvis du tar deg en tur ned under Kråkerøybrua ved Shell stasjonen har noen laget samme patent som du tenkte på med tømmerstok. Har ikke skjønt hvorfor de har den der før jeg leste innleget ditt. jeg har vært et par turer og tittet etter den men finner ikke noe der Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Trulte37 Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 (redigert) Du får dra på deg overlevelsesdrakta og hive deg uti da vettu, Jarle, så ser du den sikkert. Men som andre her skriver så har det pleid å være flere båter langs ælva som har en slik løsning på vinteren. Redigert 16.Januar.2009 av Trulte37 (see edit history) Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
jørn Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Jab: Snodig, da må den være tatt bort. Lå forran baugen på den rib`en som pleier ligge der. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 16.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 kansje di fjerner dem når båtene blir tatt opp for vintern jeg får tusle litt lengre opp og ned Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
riosport Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 (redigert) ligger en seilbåt(svanhild) med blå pressening bak en skøyte på kråkerøy sia ved broa. han har lagt ut en slik som du er på jakt etter! kjenner eieren godt,han bor i båten og har lagt ut en stokk for å hindre isflaka til å dunke inn i skroget,bråker vist ganske bra også når isen treffer skroget! Redigert 16.Januar.2009 av riosport (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 16.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 da skal jeg tusle en tur på den sia og titte Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 5.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 saken løste seg helt av seg selv når båten ble heist utpå og jeg kjørte til kaiplassen lå det en liten seilbåt på plassen vår jeg la meg plassen bak (litt nermere kråkerøybrua) da kom eieren av netopp denne plassen (litt større seilbåt) et par dager senere- han flytta den lille seilbåten fremover og rigget seg til der vi lå - og der vi ligger nå samler det seg ikke noe og like bra : skroget på seilbåten hans gjør at det heller ikke samler seg noe på gamleplassen vår der han ligger nå så dette var deilig - nå trur jeg malinga og bunnstoffet holder seg mye bedre på fortøyingsiden Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.