Jump to content

søppel skader båten i elva

Superkul

Recommended Posts

Hva om du legger stokken slik du har beskrevet, men i tillegg lager du et tau som du trer innpå fendere (slike med festehull i begge ender) fra f.eks biltema, og fester denne i stokken, når du har lagt til båten, trekker du dette tauet på utsiden av båten din, bakover og på skrått inn bak båten.

Noe søppel vil nok gli forbi, men det som evt blir liggende blir ikke å gnisse mot båten, men på disse fenderne.

Neste gang du skal ut ruller du bare opp dette tauet og legger det på land innenfor stokken igjen.

skjønte du tanken? litt dumt forklart kanskje.. hehe

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

• 2 uker senere...

ligger en seilbåt(svanhild) med blå pressening bak en skøyte på kråkerøy sia ved broa. han har lagt ut en slik som du er på jakt etter! kjenner eieren godt,han bor i båten og har lagt ut en stokk for å hindre isflaka til å dunke inn i skroget,bråker vist ganske bra også når isen treffer skroget!

Redigert av riosport (see edit history)
  • 4 måneder senere...

saken løste seg helt av seg selv :flag:

når båten ble heist utpå og jeg kjørte til kaiplassen lå det en liten seilbåt på plassen vår

jeg la meg plassen bak (litt nermere kråkerøybrua) da kom eieren av netopp denne plassen (litt større seilbåt) et par dager senere-

han flytta den lille seilbåten fremover og rigget seg til der vi lå - og der vi ligger nå samler det seg ikke noe

og like bra : skroget på seilbåten hans gjør at det heller ikke samler seg noe på gamleplassen vår der han ligger nå

så dette var deilig - nå trur jeg malinga og bunnstoffet holder seg mye bedre på fortøyingsiden

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...