Jump to content

erfaringer med norsk bil og båtimport?


beauty of aqua

Recommended Posts

er det noen som har erfaringer med disse?

har nettop bestilt en teakpakke til en bella 620 av disse.selger vil ha et depositum på 2000 kr overført på si n konto.er dette normalt?

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

vet ikke om jeg helt tok sammenhengen med innleggstittelen din og det du spør om, men hvis det er slik at dette skal importerers, så ville jeg nok kanskje vurdert dét som SRA sier.

 

Ellers så er det ikke uvanlig når noe skal produseres spesielt (kun lages én enhet) at produsenten krever depositum. Han har sikker gått lei av at noen bestiller og i ettertid ikke vil ha produktet, og sitter igjen med noen som ikke umiddelbart kan selges.

Link to post
Share on other sites

det er norsk bil og båtimport som også driver ett snekkerverksted som lager teakplatene til meg ved hjelp av maler de har liggende.

de sender dette fra sarpsborg til bergen,der det for meg bare er å lime platene på plass.

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

I mange tilfeller er det vanlig at produsent krever et depositum. Hvor stort dette skal være er det nok mange meninger om, men siden det dreier seg om å produsere ett eksemplar til 1 kunde, er dette et rimelig krav. Beløpet må nok i alle tilfeller ikke overstige 50 % av kjøpesum. Dette blir gambling for begge parter...men sjekk hvor solid bedriften er før du inngår en avtlae og betaler forskudd.

 

Nå viser det seg at bedriften nok ikke er såå solid, med underskudd både i 2005, 2006 og null i 2007.

Det virker som de omtrent ikke har lønnskostnader, med 2 ansatte (brødre).

Men, ikke dermed sagt at de ikke er seriøse. Men hva de lever av vites ikke, men det er ikke mye å bli feit av.

Link to post
Share on other sites

Nå viser det seg at bedriften nok ikke er såå solid, med underskudd både i 2005, 2006 og null i 2007.

Det virker som de omtrent ikke har lønnskostnader, med 2 ansatte (brødre).

Men, ikke dermed sagt at de ikke er seriøse. Men hva de lever av vites ikke, men det er ikke mye å bli feit av.

 

hvordan fant du ut av dette nimbuseter?takk for hjelpen!

det ender vel med at jeg betaler de 2000 kronenene,så får det briste eller bære.

teak platene får jeg for 12500.- inl. moms. bestiller jeg dette fra bellafabrikken må jeg ut med godt over 30.000.- med dagens høye euro...

så det er vel verdt å ta en sjangs..?

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...