Jump to content

Hvilke maskin foretrekker du i bruktbåt?


Hydrox

Recommended Posts

Har hatt VW i bilen og ble helt kurert for dette merket....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg har også hatt noen VW/Audi dieseler og de bruker både godt med olje og frostvæske. Til båt foretrekkes tunge solide konstruksjoner med lavt effektuttak.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Får håpe Honda snart begynner å marinisere sine motorer........ :cool:

 

... he he. Jeg har nå min femte bil på rad med motor fra VAG konsernet, og VW har vært langt fremme, spesielt med sine diesel motorer. Er nok ikke enig med deg der Sydvesten.... :smiley:

 

 

Som bruker av en fantastisk VW Transporter 2009 modell med 174 TDI hk og 4-motion snart fullstendig dekorert med Honda reklamer må jeg si meg enig med begge to!

:lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Jeg har så avgjort hat det jeg skal ha av Mercruser aldrig mer.

Forøvrig Callesen, Grenaa og Deutz lages fremdeles alle sammen.

Produksjonen av deutz ble ihvertfall lagt ned etter oppkjøpet av RR/Wertsilla (eller?)


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...