gallionsfiguren Startet 6.Januar.2009 Del på Facebook Startet 6.Januar.2009 Hei Noen som har noe erfaring med disse båtene? Evt. fallgruver ved kjøp av en.. Mvh Gallionsfiguren Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 6.Januar.2009 Del på Facebook Svart 6.Januar.2009 Ikke noen lang erfaring, bortsett fra en seiltur med en på midten av 80-tallet. Det må vel kunne karakteriseres som en lettvindsseiler :) Husker at det var en som stadig vant Grimstaddistansen med denne - en seilas som foregikk sommerstid i særdeles lite vind. Mener å huske at Grimstaddistansen gikk Fra Grimstad til Lillesand, deretter til Arendal, for så tilbake til Grimstad igjen. // faj Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Pelle Parafin Svart 6.Januar.2009 Del på Facebook Svart 6.Januar.2009 Velkommen til BP. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2009 Del på Facebook Svart 6.Januar.2009 Ikke noen lang erfaring, bortsett fra en seiltur med en på midten av 80-tallet. Det må vel kunne karakteriseres som en lettvindsseiler :) har ikke seilet Magnum själv men att Lars Hedberg (båtens konstruktör) skulle ha tegnet en ren lettvindsseiler har jeg svårt att tro ! har hört om flere som dratt over Skagerak i desse Magnum båter... leste litt på http://www.sailguide.com/batfakta/info.php?id=1244 vad ägare till desse båter skriver...ord som logirig, trygg, slutstabil kommer igjen.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
HCO Svart 7.Januar.2009 Del på Facebook Svart 7.Januar.2009 Jeg har ikke hverken eid eller seilt Triss Magnum. Men da jeg i fjor høst var på jakt etter en billig nybegynner-båt, var Magnum en av båtene jeg vurderte, basert på det jeg fant av bilder og informasjon. Men lysten ble borte når jeg var og så på den, og det var spesielt 2 ting jeg reagerte på: 1) Båten ga meg veldig "balje"-følelse, ved at den er kort, bred og relativt høy. Jeg holdt på å falle i sjøen når jeg skulle entre båten første gang, fordi båten krenget. Når jeg var alene i båten, kunne jeg også godt merke at båten krenget både sideveis og i lengderetning, etter hvor i båten jeg befant meg. Om jeg sto ytterst i baugen, ble det skikkelig oppoverbakke til cockpit'en. 2) Innredningen ser flott ut på bilder, men på grunn av at båten er såpass liten, fikk jeg skikkelig "dukkestue"-opplevelse under dekk. Nedenfor ser du to innendørsbilder der sønnen min (11 år, ca. 165cm) demonstrerer plassen ombord. Nå skal det sies at jeg ikke er noen liten mann, jeg er 187cm og 110kg. Jeg tror rett og slett man må ha litt andre strategiske kroppsmål for å trives i en Magnum. Min mening, for det den er verdt... Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.