Bitteliten Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Nord West 420 Tekniska data L.O.A. 13,5 M / 44 FT Längd (exkl peke) 12,8 M / 42 FT Bredd 3,9 M / 13 FT Djupgående 1,2 M / 4 FT Höjd över vattenlinje (med fälld targabåge) 4.9 M (3.6 M) Deplacement ca 13 TON Kabiner/bäddar 3 / 6-8 Bränsletankar (2 x 600) 1.200 L Vattentank 500 L Varmvattenberedare 75 L Holdingtank 180 L Batterier, start, AGM Batterier, navigation, AGM Batterier, förbrukning, AGM 2x226 AH 226 AH 3x226 AH Elsystem 12 V Laddare 100A Inverter 2.000 W Motoralternativ: 2 x Volvo Penta D6 EVC (272 kW, 370 hk) 2 x Volvo Penta IPS 500 (272 kW, 370 hk) 2 x Volvo Penta IPS 600 (320 HK, 435 hk) Design och konstruktion Benny Martinsson Reg papirene sier skroglengde 11,63 meter. Det er ganske rart ettersom Windy 37 var 11,14 meter. Antakelig fordi badeplatformen på NW 420 er boltet på mens på W37 er den støpt som en del av skroget (det er derfor Windy 52 går under D5L grensen - platformen er boltet på) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Har du sjekket hva målepapirene dine sier ? 11meter og 62 centimeter total lengde. Dette er netto skroglenden på denne båten. Resten er det man kaller ljugefot. Nebb og klør. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Resten er det man kaller ljugefot. Nebb og klør. Nja - jeg vil vel ikke si at badeplatform er jugefot - men der er det sikkert ulike meninger. Og skroglengden kommer an på produksjonsmetoden. Se det jeg skriver over. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Interessant at denne 420 egentlig er under 12m. Det åpner jo seg nye muligheter her med tanke på import uten mva. ved hjemflytting til Norge... siden det er Sjøfartsdirektoratet som måler, så regner jeg med at målebrevet er godt nok for Tollvesenet... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Längd (exkl peke) 12,8 M / 42 FTBredd 3,9 M / 13 FT Djupgående 1,2 M / 4 FT Höjd över vattenlinje (med fälld targabåge) 4.9 M (3.6 M) Bitteliten, du skrev att den var 43 fot. Men jeg leser den er både kortere, smalere og lavere enn vår Bavaria. Det var det jeg visste, du ha en jolle. OK med litt i mellom skal du få kjøpe vår etterhvert. Selv om den er litt liten, er den tøff. Gleder meg til turen i sommer . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Interessant at denne 420 egentlig er under 12m. Det åpner jo seg nye muligheter her med tanke på import uten mva. ved hjemflytting til Norge... siden det er Sjøfartsdirektoratet som måler, så regner jeg med at målebrevet er godt nok for Tollvesenet... Det vet jeg faktisk ikke. Men det er nok mulig å teste. Min erfaring med tollvesenet er at de ikke var veldig proffe på rette regler i Fredrikstad i hvertfall. Det var det jeg visste, du ha en jolle. OK med litt i mellom skal du få kjøpe vår etterhvert. tusen takk. Det blir et spennende regnestykke. Regner med at du da tenker på "mye båt for pengene" og at det er grunnlag for tankene dine om mellomlegg. Hyggelig at jeg kan bidra til at du som Bavaria eier fortsatt kan leve i troen om at du faktisk har en bra båt. Om du tar bort pinnen din kan vi i hvertfall si at vi er høyere Lurer litt på om ikke 420'en er høyere enn P42. Mener at det så slik ut da vi passerte et par P42 i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Kristin Halvorsen regnet kjapt ut att du må betale en relativ stor sum for å overta vår Bav. Salgssum NW - klima-avg(KH-avg) = 723.152,50 Det er ikke dårlig betalt for en så liten båt. Men se det positive, du kan bli eier av ett tysk kvalitetsprodukt på lik linje som MB, BMW, Porsche osv osv. Det er gøy å drive bistand, føler meg nesten som vi er igjen hjelpeorg. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
SandAnker Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 hmmm, hva gjør denne Bavaria diskusjonen her? Trodde ikke dette var en aktuell båt her Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Kristin Halvorsen regnet kjapt ut att du må betale en relativ stor sum for å overta vår Bav. Salgssum NW - klima-avg(KH-avg) = 723.152,50 Det er ikke dårlig betalt for en så liten båt. Men se det positive, du kan bli eier av ett tysk kvalitetsprodukt på lik linje som MB, BMW, Porsche osv osv. Det er gøy å drive bistand, føler meg nesten som vi er igjen hjelpeorg. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 hmmm, hva gjør denne Bavaria diskusjonen her? Intern spøk. . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Du må passe deg baatsman.... Det er mange som ser "rødt" her på forumet bare du nevner et enkelt navn... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Du må passe deg baatsman.... Det er mange som ser "rødt" her på forumet bare du nevner et enkelt navn... [/quote Tror du jeg trenger bodyguard? Ingen kødder med en som har seilt med for små winsjer i noen år Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Det er jo beundringsverdig av deg... Det er en stor bragd å seile med for små vinsjer.... brorparten av de "ekte" seilerne her ikke hadde ikke maktet det.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bitteliten Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Det er ikke dårlig betalt for en så liten båt. Men se det positive, du kan bli eier av ett tysk kvalitetsprodukt på lik linje som MB, BMW, Porsche osv osv. Det er på grensen til psykotisk wishful thinking - mulig vi må få inn en professor psyk her for behandling. Ligner på et alvorlig sammenbrudd med virkelighetsforvrengning dette her. Svensker er kremmere. De tar seg godt betalt for kubikken. Trangt og jævlig og dyrt. Det er mottoet til NordWest. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 mulig vi må få inn en professor psyk her for behandling. Svensker er kremmere. De tar seg godt betalt for kubikken. Trangt og jævlig og dyrt. Det er mottoet til NordWest. Vet ikke hvilken professor som skal behandles men uansett NW lager flotte båter, de mf hardt produktene sine. Og må vel si de lykkes med sitt salg når vi ser hva prisen er for produktet. Men spennende å se den nye 370 i Gtb. Ingen tvil om att NW er en flott båt med godt håndverk. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
XP 800 Svart 11.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Hei alle mann, har hvert på hytta å fikset kaia etter uværet i jula. men er det ikke noen her som har noe å si om skorgenes Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Er opptil 3 år siden jeg var ombord i Skorgeneser på ei messe. Dengang var det vel 330 og 375 som jeg så på. Jeg likte ikke helt den polske stilen på treverket (lysdioder innfelt i speil er ikke min smak) - og jeg syntes det var en del enkle løsninger. Falt ikke i min smak. Her er min "reportasje" Om jeg husker rett har Motorboat Monthly testet 375'en uten å bli begeistret Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.