Ingar Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Hvis du ser på skovlen oppe til venstre står det en pil som markerer dreieretningen. Mao går den méd klokka sett fra skovl-siden. Sitér dette innlegget Link to post
Mag Svart 10.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 så det vil da si att den skal gå mot høyre. det er merkelig da må min dynamo være defekt eller noe for min lada bedre når den gikk mot venstre . Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Nå har jeg ikke finlest tråden, men er ikke poenget at du skal finne en dynamo som kan monteres på en motor som ikke har det i utgangspunktet? Hvorfor snakker du da om at min dynamo være defekt eller noe for min lada bedre når den gikk mot venstre ?? edit: Ser det nå. Du skriver at den tømte batteriet. Det indikerer at diodebrua er ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
Mag Svart 10.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 okei takker for hjelpen. da er det sikkert det som er feilen. da vil jeg tru jeg kan bruke en dynamo fra biltema da er vel like enkelt det en og reparere den gamle. Sitér dette innlegget Link to post
Mag Svart 11.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 men har et spørsmål til, trenger man sikringer til en dynamo? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Om du meiner sikring i dynamoen sin ladekrets, for all del NEI. :nono: Ingen sikring der, for om den sikringen ryk, so ryk garrrantert dynamoen og. Ein sikring i dynamoen sin reguleringskrets (inkl. ladelys), kan vel ikkje gjera skade, men er vel heller ikkje vanlig. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Mag Svart 12.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 okei da vet jeg det, takker så meget for gode svar fra dere alle Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 (redigert) Eneste jeg stusser på er at ingen av dere mer båtvante nevner at båtdynamoer, selvstartere og dynastartere er "gnistfrie" , i motsetning til bildynamoer. Vær klar over at karen faktisk skal montere dette på en båt med bensinmotor. I gamle snekker er det normalt heller ikke montert avsugsvifter som kjøres før start. Står motoren åpent er det selvsagt ikke noe problem, men dersom denne motoren er innelukket i motorkassa, flottøren har hengt seg opp, forgasseren har rent over og det ligger en god del bensindamp under tiljene og i motorkassa.... Da er jeg glad det ikke er meg som har anbefalt ham å montere en bildynamo slik at han sender både seg selv og ungene til værs i en hel%¤tes smell.... En kopp fordampet bensin har samme sprengkraft som en halv kubbe dynamitt.. Redigert 12.Januar.2009 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.