Jump to content

Dynamo til marna 8-12hk R2 bensin

Mag

Recommended Posts

Nå har jeg ikke finlest tråden, men er ikke poenget at du skal finne en dynamo som kan monteres på en motor som ikke har det i utgangspunktet?

Hvorfor snakker du da om at min dynamo være defekt eller noe for min lada bedre når den gikk mot venstre ??

edit: Ser det nå. Du skriver at den tømte batteriet. Det indikerer at diodebrua er ødelagt.

Eneste jeg stusser på er at ingen av dere mer båtvante nevner at båtdynamoer, selvstartere og dynastartere er "gnistfrie" , i motsetning til bildynamoer.

Vær klar over at karen faktisk skal montere dette på en båt med bensinmotor.

I gamle snekker er det normalt heller ikke montert avsugsvifter som kjøres før start. Står motoren åpent er det selvsagt ikke noe problem, men dersom denne motoren er innelukket i motorkassa, flottøren har hengt seg opp, forgasseren har rent over og det ligger en god del bensindamp under tiljene og i motorkassa.... Da er jeg glad det ikke er meg som har anbefalt ham å montere en bildynamo slik at han sender både seg selv og ungene til værs i en hel%¤tes smell.... :headbang:

En kopp fordampet bensin har samme sprengkraft som en halv kubbe dynamitt..

Redigert av Honduras (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...