Jump to content

Isotherm varmtvannbereder, bare 30grader på 220V


Linn Christina

Recommended Posts

Jeg har en 40 liter Isotherm varmtvannsberder med 220 v kolbe som er 3 år gammel i båten, ut på sensommeren begynte den å fuske slik at når jeg ligger med landstrøm, så blir tempen bare ca 30 grader. :nonod:

Men når jeg kjører en stund med motor er den helt iorden.

Da må det sikkert være noe med varmekolben, men hvorfor blir den "bare" litt varm, og ikke iskaldt vann? :crazy:

Link to post
Share on other sites

hei. vet med vanlige vvberedere så kan kalkholdig vann legge seg på varmeelementet og isolere,, vet ikke om dette kan skje med båt?

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Link to post
Share on other sites

hei. vet med vanlige vvberedere så kan kalkholdig vann legge seg på varmeelementet og isolere,, vet ikke om dette kan skje med båt?

Dette er noe som kom fort på min. Har snakket med en som sier det er 2 kolber og at den ene kan være defekt, noe jeg er uenig i.

Tenkte jeg kanskje får noen tips her på forumet, hvis ikke får jeg demontere den å prøve meg frem før jeg investerer i en ny..

Link to post
Share on other sites

isoterm3.jpg

 

Tenkte jeg skulle legge ut bilde av et utvalg isoterm tanker.

 

 

isoterm1.jpg

 

Her ser du litt av innmaten - det kan kanskje gi deg en ide om hvordan du kan feilsøke. Du kan bl.a. skru ut varmeelementet. Dette kan du få kjøpt nytt. Kan du ha satt på elementet uten at det var tilstrekkelig vann i tanken? I så fall er det enten sikringen som kan resettes eller elementet som har fått skade.

 

 

isoterm2.jpg

 

 

Her en litt annen vinkel.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Ring Termomarin as i Sandefjord...de hjelper mer enn gjerne til med tips og forslag rundt problemer med sine produkter.

Jeg ringte termomarin idag, og snakket med svært hyggelige folk der. Dei mente jeg må sjekke termostat og kolbe, ohm enheten fikk jeg opplyst, så nå er det bare til å begynne. Det er flere butikker i Bergen som har reservedeler til disse tankene.. takk for alle tipsene jeg fikk... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...