Pelle Parafin Startet 7.Januar.2009 Del på Facebook Startet 7.Januar.2009 Har en 8 hk.Sabb diesel fra 68mod.(saltv.kjølt)starter lett,går som en klokke, men som sakker på etter en 1/2 times kjøring,har kjørt rensing i kjølesystemet så den får nok kjøling.Olje/diesel filter er skiftet,oljetrykk ok.Noen glupinger her inne som kan tenke seg årsaken? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 7.Januar.2009 Del på Facebook Svart 7.Januar.2009 Dårlig topp pakning eller dårlig kompressor? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bearded Beast Svart 7.Januar.2009 Del på Facebook Svart 7.Januar.2009 har du vridbar propell? kan ikkje være den som drar på ? Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 7.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2009 har du vridbar propell? kan ikkje være den som drar på ? Vribar,ja den er innstilt så den får ikke mer "vinger",føler motoren arbeider litt tyngre.Mulig det er rett før den tar kveld.(til vanlig må jo de motorene skytes for å stoppe.) Sitér dette innlegget Link to post
tromøy 22 Svart 8.Januar.2009 Del på Facebook Svart 8.Januar.2009 prøv å stramme en halv runde på hver av mutterne på clutchen.hadde samme motor med samme problem. men da var det rett å slett bare å stramme litt. om du er i tvil hvor jeg mener bare spør.... Sitér dette innlegget Link to post
Plomma I Svart 8.Januar.2009 Del på Facebook Svart 8.Januar.2009 Vribar,ja den er innstilt så den får ikke mer "vinger",føler motoren arbeider litt tyngre.Mulig det er rett før den tar kveld.(til vanlig må jo de motorene skytes for å stoppe.) Hvis det er montert likestrømsdynamo m/rellè kan det være en årsak når denne slår inn, Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
index Svart 8.Januar.2009 Del på Facebook Svart 8.Januar.2009 Tipper toppen din er full av rustflak, dette får du ikke ut uten å ta av toppen og stake det ut med et gammelt skrujern eller lignende. En runde med systemrens løser ikke dette problemet, det må fysisk arbeid til. Dette er et vanlig problem på disse motorene med saltvannskjøling, og medfører at toppen sprekker mellom ventilene om det blir for tett. Så av med toppen og stak opp, tipper du får ut en liten kaffekopp med rustflak med litt pirking.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pelle Parafin Svart 8.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2009 Tipper toppen din er full av rustflak Mener du at det er grunnen?Kansje toppen blir for varm,men det kommer bra med vann ut eksosen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Januar.2009 Del på Facebook Svart 8.Januar.2009 Den kan ha dårlig kjøling selv om du får mye vann i eksosen. Jeg ville uansett staket ut av toppen, om ikke annet så for å unngå sprekk i toppen senere. Dette er vel en av få kjente svakheter med denne motoren.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
o.b.lix Svart 9.Januar.2009 Del på Facebook Svart 9.Januar.2009 Eller så er eksosen nesten tett. Ofte det kokser seg i eksosbendet, må demonteres og bankes løs... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.