Jump to content

Montering av Dusj i Uttern D66

ing

Recommended Posts

Etter å ha hatt en ferskvannsdusj montert (fra fabrikken) i en 20 fots Ibiza i tre sesonger så er mitt svar at det hadde jeg ikke giddet å montere, men aksepterer fullt ut av vi alle er litt forskjellige! :wink:

Ikke det store behovet, er enig i det, men det er ok å kunne skylle av barneføtter fulle av sand og ha mulighet til en kald dusj i nøden.

Kostnadene er rundt 200,- med dusj fra Biltema.

Tror utfordringen er at det ikke er så mange andre som har D66 her på forumet.

Om du kan legge med noen bilder og si litt om hvordan du tenker deg å gjøre det får du nok en del innspill

Hadde tenkt å montere denne i skjult i bb ankerbrønn, skal i prinsippet være å ta et 32mm hull i denne for slangen som skal videre fremmover til trykkpumpa i pantry. Problemet er hvor er det mulig å ta hull ? Det er nesten umulig å komme til å se på baksiden. Kanalen for motorventilasjon gjør ikke dette enklere. Om det er noen som hadde tatt hull her før blir arbeidet litt enklere for meg :0)

"Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig"

• 2 år senere...
  • 4 måneder senere...

Hei har en Askeladden med originalt montert dusj.. denne er på konsollen til vasken så den er kombinert. Meget praktisk når man har fiska. Bare å skylle ut søl rett i selvlensingssystemet. Vi bruker dusj/vask ofte i hvertfall.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg har gjort det veldig enkelt i min D66. Koplet med et T-stykke etter pumpa og koplet en avstengningskran på det ledige uttaket. Deretter en lang slangedusj fra Maritim som ligger oppkveilet når den ikke er i bruk. Ingen boring eller noe men ulempen er selvsagt at dusjen må løftes ut fra rommet ved bruk. Men slangen rekker et godt stykke så vi får spylt oss av i motorbrønnen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...