Jump to content

Golight Stryker HID, erfaringer?


ing

Recommended Posts

Heisann!

 

Søk på forumet her og du finner 12 tråder der Golight Stryker blir nevnt. Prøv søkefunksjonen. Den er knall. Jeg vurderer å kjøpe samme lyskaster selv. I krom. Tror det er et helt ok produkt.

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Link to post
Share on other sites

Da slapp jeg å gruble mer på det. Takk abbor. Lurte på hvorfor jeg fant HID-modellene bare i denne ene butikken.

 

Så HID gir altå et klarere og mer naturlig lys:

 

Golight Stryker med HID

 

I forhold til de vanlige originale modellene som selges for eksempel her:

 

Original Golight Stryker

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Link to post
Share on other sites

hmm, finner ingen i Norge jeg heller.........når jeg først monterer en slik så blir det med xenon................blir vel til at jeg kjøpet denne på magnalight.com eller på ebay...skal til USA i April så det passer igrunnen fint.

"Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig"

Link to post
Share on other sites

Hvis du leser hele tekseten for Stryker HID lyktene hos Maganlight står følgende:

 

The original Golight halogen spotlight has been upgraded to a Golight High Intensity Discharge (HID) spotlight by Larson Electronics Magnalight. Therefore, all High Intensity Discharge (HID) Golight remote controlled spotlights carry a 3 year limited warranty backed directly by Larson Electronics Magnalight.

 

Jeg kjøpte Golight Stryker hos Nettbaat i fjor og synes standardversjonen lyser bra den også, den bruker ei Philips HIR 9011 pære som lyser betraktelig bedre enn standard halogenpærer. Har sett flere som hevder at de gir dobbelt så stort lysutbytte som standard halogenpærer. Var inne og leste på flere amerikanske bilforum hvor folk hadde gjort sammenlignende lysmålinger.

 

HIR teknologien

Link to post
Share on other sites

Kan se ut som benevnelsen candlepower blir brukt på to veldig forskjellige måter.

 

Sitat fra magnalight.com:

Industrial Candlepower Rating: 5 million (original GE formula used in OEM/industrial)

Retail Candlepower Rating: 15 million (newer formula used in retail stores)

 

 

De fjernstyrte modellene av Golight Stryker som er modifisert av Larson Electronics har også fått en liten antenne som ikke originalen har. Har hørt at originalen har god rekkevidde jeg men. De ville vel gjøre den enda bedre da kanskje.

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Link to post
Share on other sites

Pære til Golight Stryker koster 281,- i Navy-butikkene hvertfall. Sikkert litt billigere alle andre steder :rolleyes:

 

Må si jeg stusser litt over spesifikasjonene til originalen kontra de med HID fra Larsonselectronic når det gjelder candlepower.

 

Stryker med HID står oppgitt til: "Industrial Candlepower Rating: 5.5 million"

 

Mens original Stryker står oppgitt til: "Industrial Candlepower Rating: 500,000"

 

Da er jo forskjellen ganske stor.

Man skal vel uansett ikke legge for mye vekt på sånt.

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...