ing Startet 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Januar.2009 Er det noen som har erfaringer med Golight Stryker, spesielt HID modellen ? (www.magnalight.com) Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
Trulte37 Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Heisann! Søk på forumet her og du finner 12 tråder der Golight Stryker blir nevnt. Prøv søkefunksjonen. Den er knall. Jeg vurderer å kjøpe samme lyskaster selv. I krom. Tror det er et helt ok produkt. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
ing Svart 10.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Takker, har sett på det som står om Golight på forumet. Noen som vet om en nettbutikk som selger disse med HID/ Xenon? Seatronic har tydeligvis sluttet med Golight :0( Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
SeaRaymond Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Marineshop.no??? men vet ikke om det er HID versjon, hva er det? Nettbaat.no også, billigst så langt....leter... Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Golight Stryker leveres ikke orginalt med HID, dette er en ombygging som er gjort Larson Electronics Magnalight (magnalight.com) så jeg antar HID ikke er tilgjengelig andre steder enn i fra denne nettbutikken. Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Da slapp jeg å gruble mer på det. Takk abbor. Lurte på hvorfor jeg fant HID-modellene bare i denne ene butikken. Så HID gir altå et klarere og mer naturlig lys: Golight Stryker med HID I forhold til de vanlige originale modellene som selges for eksempel her: Original Golight Stryker Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
abbor Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Sannsynligvis er sammenligningen gjort med modellen som bare heter Golight, ikke Golight Stryker. Stryker har noe bedre lysstyrke. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Jeg ser at det opplyses at lyskasteren har en styrke på 500.000 CP. Jeg kjenner ikke enheten CP. Hva tilsvarer denne i lumen eller candela per kvadratmeter? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 CP - Candlepower. Egentlig en gammel måleenhet for lysstyrke, men betydningen i dag er antall Candela avgitt av en lyskilde. Sitér dette innlegget Link to post
ing Svart 10.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 hmm, finner ingen i Norge jeg heller.........når jeg først monterer en slik så blir det med xenon................blir vel til at jeg kjøpet denne på magnalight.com eller på ebay...skal til USA i April så det passer igrunnen fint. Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
abbor Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Hvis du leser hele tekseten for Stryker HID lyktene hos Maganlight står følgende: The original Golight halogen spotlight has been upgraded to a Golight High Intensity Discharge (HID) spotlight by Larson Electronics Magnalight. Therefore, all High Intensity Discharge (HID) Golight remote controlled spotlights carry a 3 year limited warranty backed directly by Larson Electronics Magnalight. Jeg kjøpte Golight Stryker hos Nettbaat i fjor og synes standardversjonen lyser bra den også, den bruker ei Philips HIR 9011 pære som lyser betraktelig bedre enn standard halogenpærer. Har sett flere som hevder at de gir dobbelt så stort lysutbytte som standard halogenpærer. Var inne og leste på flere amerikanske bilforum hvor folk hadde gjort sammenlignende lysmålinger. HIR teknologien Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Jeg har nå brukt endel tid på å finne ut hva som er lysstyrken til denne lykte i forhold til enheten candela per kvadratmeter som er SI enheten uten å lykkes. Kan du gi noen veiledning? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Candela er SI grunnenheten for lysintensitet, For å beregne Candela/m2 trenger en å vite avstand og strålevinkel. Stryker Golight har en luminous flux på 1804 Lumens. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Betyr dette at informasjonen om at lyskasteren har en lysstyrke på 500.000 CP bare er tull og tøys? [noe jeg tror] Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Hvis lykta har en strålevinkel på ca 4 grader tror jeg at det kan stemme. 500 000 Candela tilsvarer for en 5 graders lyskjegle ca 3000 Lumens. Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Kan se ut som benevnelsen candlepower blir brukt på to veldig forskjellige måter. Sitat fra magnalight.com: Industrial Candlepower Rating: 5 million (original GE formula used in OEM/industrial) Retail Candlepower Rating: 15 million (newer formula used in retail stores) De fjernstyrte modellene av Golight Stryker som er modifisert av Larson Electronics har også fått en liten antenne som ikke originalen har. Har hørt at originalen har god rekkevidde jeg men. De ville vel gjøre den enda bedre da kanskje. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
SeaRaymond Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Vurderer å bestille meg en slik golight stryker orginal koster 2350,- på nettbaat.no, har sett denne hos ett par andre forhandlere også men til litt høyere pris, det jeg ikke finner er reservepærer til denne lampen, hva koster de? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Har ikke sett reservepære i Norge, men i USA koster de ca $25. Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Pære til Golight Stryker koster 281,- i Navy-butikkene hvertfall. Sikkert litt billigere alle andre steder Må si jeg stusser litt over spesifikasjonene til originalen kontra de med HID fra Larsonselectronic når det gjelder candlepower. Stryker med HID står oppgitt til: "Industrial Candlepower Rating: 5.5 million" Mens original Stryker står oppgitt til: "Industrial Candlepower Rating: 500,000" Da er jo forskjellen ganske stor. Man skal vel uansett ikke legge for mye vekt på sånt. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
abbor Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Magnalight oppgir Stryker HID til 3200 Lumens, Golight oppgir 1834 Lumens for orginalversjonen, tror dette er bedre tall å bruke for sammenligning enn disse forvirrende Candlepower tallene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.