Jump to content

Pentrypumpa virker ikke etter vinteropplag

haig

Recommended Posts

Ender nok opp med å kjøpe en ny, den jeg har koster i underkant av 1000,-

Det som er litt synd er at det er så innmari mange kjekt å ha ting en gjerne skulle kjøpt om våren og en tusenlapp her og en tusenlapp der,blir det fort penger av, så hvis noe kan fikses uten alltfor mye trøbbel hadde det vært flott.

Haig

Dette var litt tynt. Er pumpa elektrisk eller manuell, fotpumpe eller håndpumpe, stempelpumpe, membranpumpe, sentrifugalpumpe?

Hvis den er elektrisk blir det å gå gjennom kabling og koblinger for å sjekke om den får (nok) spenning. Dette blir likt for alle apparater som bruker strøm, og du finner helt sikkert masse hjelp hvis du søker i forumet. Hvis pumpa får strøm, men ikke fungerer ville jeg sjekket membraner, hvis det er en membranpumpe du har.

En manuell pumpe blir enklere. Kommer det lite eller intet vann er det sannsynligvis på tide å kjøpe seg et nytt sett med pakninger og membraner. Alternativt kan det være et fremmedlegeme som blokkerer membranene i å tette helt. Da vil pumpa suge luft.

Kom med en nærmere beskrivelse av problemet, og fabrikat/type pumpe. Da blir det enklere å hjelpe deg.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Hei

Takk for svar skal dra ned og sjekke ut i kveld, finner jeg en løsning skal jeg poste den.

Forøvrig er det en slik pumpe: Shureflo Pentrypumpe Trykkvannspumpe med

automatisk trykkbryter.Løftehøyde 10m.Kapasitet 10,6 liter/min.

Skal også fikse toalette som ikke tar inn sjøvann. Bytta pakninger i fjor men ser ut som det er på tide igjen. Så flere hadde samme problemer i annen tråd her på forumet.

Det positivet er at båten er på sjøen og starta på første forsøk. :lol:

Haig

Hei

Jeg har samme pumpa, og opplevde dette for et par år siden midt i ferien.

Hos meg var det magnetventilen. Dette var kurant vare i nærmeste watski-butikk, for anledningen i Kragerø. Plukk opp pumpa di og ta en titt, du ser det raskt dersom noe er feil, ganske enkel sak. Bare pass på skruer etc da disse er såpas små at de ruller ned i mellom dørker etc (erfaring)

Lykke til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...