plati1 Startet 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Januar.2009 Hei Demoterte drev 290 . Som vanelig kontrollerer eg slakk i mellomaksling ut fra svinghjulskåpe. Der er det slakk. Demontert simmering for å komme til lager .Ser da at eg har et åpent kulelager. Det eg lurer på er hvordan dette skal smøres. Klarte å trekke ut akslingen men det innderste lagere for eg ikke ut uten å flytte motoren (41 b)fram. Dette og er et åpent lager men her kan eg ikke kjenne noen slakk. Skal sette inn igjen ett tett lager . Før eg monterer sammen fyller eg i mellom lagrene med en god greas. Er det mulig å etterfylle med greas uten å demoter aksling og lager ? Finner ingen ting om dette i Volvo manualer eller er det noe jeg ikke har sett. Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 2.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 Skal være en skrue på toppen av huset som du tar bort og erstatter med nippel, tror gjengene er 3/8 UNC. Denne skal smøres med forsiktighet, så det er vel grunnen til at den ikke står på hele tiden. Mange VP-mekanikere anbefaler åpne lager for å kunne smøre disse. Smører du for hardt med drivakslingen på kan du risikere å sprenge ut tetteringene. Gjorde samme jobben ifjor med åpne lagre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.