Jump to content

Skifte lager mellomaksling til DP drev

plati1

Recommended Posts

Hei

Demoterte drev 290 . Som vanelig kontrollerer eg slakk i mellomaksling ut fra svinghjulskåpe. Der er det slakk. Demontert simmering for

å komme til lager .Ser da at eg har et åpent kulelager. Det eg lurer på er hvordan dette skal smøres. Klarte å trekke ut akslingen men det innderste lagere for eg ikke ut uten å flytte motoren (41 b)fram. Dette og er et åpent lager men her kan eg ikke kjenne noen slakk. Skal sette inn igjen ett tett lager . Før eg monterer sammen fyller eg i mellom lagrene med en god greas.

Er det mulig å etterfylle med greas uten å demoter aksling og lager ? Finner ingen ting om dette i Volvo manualer eller er det noe jeg ikke har sett.

• 4 weeks later...

Skal være en skrue på toppen av huset som du tar bort og erstatter med nippel, tror gjengene er 3/8 UNC. Denne skal smøres med forsiktighet, så det er vel grunnen til at den ikke står på hele tiden. Mange VP-mekanikere anbefaler åpne lager for å kunne smøre disse. Smører du for hardt med drivakslingen på kan du risikere å sprenge ut tetteringene.

Gjorde samme jobben ifjor med åpne lagre.