Jump to content

Rens av bensintank før sliping / sveising

sirius

Recommended Posts

Skal nå til å bygge om alu.bensintanken på min Bayliner, denne må skjæres inn en del på lengden før jeg får ta den i bruk som dieseltank. Har tømt den for bensin,  skylt den flere ganger med vann(2). Nå må jeg skjære med vinkelsliper før jeg til slutt tigger den i hop igjen. Er det nok å fylle den 2 ganger med vann før jeg setter sliperen i den, finst det noe som man kan tilsette vannet som "binder" siste rest av evt. bensingass. ELLER ER DET BARE Å KNIPE IGJEN ØYNENE :wink: OG HOPPE I DET :headbang:!!!!!

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Har du fylt den helt opp med vann, skal du vel ha klart å presset ut gassen. Lukter der mye bensin etterpå?

Har du tilgang på kompressor?

Da ville jeg ha satt den inn det ene hullet, og sluppet gassen ut påfylllingen.

Står den og blåser en stund, før du bruker vinkelsliper, kan der ikke være noe gass igjen.

Mvh

Kjelli, som skulle gjøre det samme, men fant ut at tanken lakk når jeg fylte på vann, så jeg har ny tank jeg.

PS: Hvilken motor skal du sette i?

Har fylt opp tanken med vann, dette sto over natten uten å minke så jeg tror at tanken er tett. Jeg skal sette inn en 1997 mod. mercruiser 7.3 L  270 hk. med bravo ll agregat. Det lukter litt bensin, dette skal vel mye til før lukten er vekk vil jeg tro. Jeg skal kjøre på med luft i morgen så får vi se.

Geir J

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

......... ELLER ER DET BARE Å KNIPE IGJEN ØYNENE :wink: OG HOPPE I DET?

Høres risikabelt ut - nøtter ente å bara lukke auene heller - smeller det så ser du stjerner!  :headbang: Hva med en henvendelse til den lokale brannstasjon? Høre med fagfolk? Kanskje de kan skumlegge tanke for deg?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Vær klar over at besindampen sitter i stålet. Dette er kjent fenomen blant folk som jobber med installasjoner på bensistasjoner. Eller så er slett ikke forslaget om å kontakte brannvesenet noen dum ide heller. Den gangen jeg jobbet med den slags, brukte vi å fylle tanker/rør/lukkede rom med nitrogen og holdt atmosfærekontroll. Tror ikke det smeller med Argon/CO2 heller, men jeg ville sjekket for sikkerhets skyld.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...